vineri, 24 aprilie 2009

Entre les murs {2008}

Acest film, The Class, a fost ales de academie sa reprezinte Franta la Oscarurile de anu asta, pentru cateogoria cel mai bun film strain. Si sunt putin in dubii...

Desi filmul prezinta foarte bine si foarte real o clasa de scoala generala (cum ar fi la noi...sa zicem clasa a 7-a sau a 8-a) cred ca s-a exagerat destul de mult. Dar fiindca in 2 ore se prezinta evenimentele dintr-un an intreg, e evident ca s-au ales cele mai dramatice si cele mai interesante scene. Personal, nu m-am regasit in nici unu din cei de pe ecran...nici in cei linistiti dar nici in cei prea galagiosi. S-a cautat mai mult drama si razboiul continuu dintre profesor si elev, un razboi pentru tara noastra nou.

Franta e o tara mult mai diversa din punct de vedere a nationalitatilor multor locatari, aceasta diversitate nascand la randul ei multe conflicte chiar si intre elevi. Aceasta diferenta culturala vorbeste la nivel global ceea ce face din filmul asta unul global, ce vorbeste cu mai multe limbi. Numai in aceasta clasa avem si chinezi, arabi, africani din mai multe tari ai acestui continent si albi. Relatia dintre profesor si elev este, cred eu, cateodata prea exagerata. Am intalnit elevi, in acest film, care sunt mult prea agasanti ca sa fie reali, mult prea enervanti ca sa se dea in gatul cu profesorul in felul asta cu toate ca toate sunt plauzibile.

In tabara profesorului vedem cum se ajunge la multe din concluziile pe care le intalnim sau auzim...in special la exmatriculari. Fiecare decizie este atent si in detaliu discutata si nu poti spune ca au fost decizii pripite. In mare, eu am tinut cu profesorii, nu stiu...eu in liceu nu am avut prea multe incaierari de genu asta din cauza ca intotdeauna i-am respectat si au facut acelasi lucru cu mine. Nu eram un elev exemplar dar nici nu imi zburau vorbele din gura cum se intampla la cateva fenomene din filmul asta. Eu eram acela care se uita la astfel de fenomene si ma cruceam la ce bazaconii scot de fata cu profesorul. Dar este doar o parere personala...

Partea interesanta e ca nu stii cine e de vina in toate probleme astea...ba elevul, insa el poate sa se justifice usor din cauza ca are probleme acasa, vroia sa-si apere colegele de la abuzurile verbale ale profesorului...ba profesorul, insa si el pune iesirile sale in carca elevilor din cauza ca se comporta ca niste haimanale si o merita...ba parintii, ca nu isi cresc din start copiii cum trebuie...ba diferentele culturale si de limbaj, unde lucrurile se pierd prin traducere. Sunt destule. E un film interesant si realistic, poate putin mai dramatizat, dar tot realistic...

8/10

2 comentarii:

  1. Super blogu.
    Nu stiu daca ai vazut filmu asta http://www.imdb.com/title/tt0353969/.este Genial cu un final ...........
    a da si mai este http://www.imdb.com/title/tt0411098/ .asta se lasa cu plans.
    Respect frate !

    RăspundețiȘtergere
  2. Primul vazut...demult tare. Intr-adevar un film foarte bun. Finalul nu tin minte sa ma fi zguduit in vreun fel...poate o sa-l revad.

    Pe al doilea l-am cautat (recent chiar) si nu l-am gasit cum am vrut eu, mai caut...

    Mersi pentru parere.

    RăspundețiȘtergere