marți, 4 decembrie 2012

End of Watch {2012}

Nu pot sa fiu rece dupa un film ca asta. Nu pot sa vin aici si sa zic "vai, ce imagine nasoala a avut" (desi nu e vorba) sau "ce prost au jucat actorii". Mi se pare atat de inutil aspectul asta sa-l iau in calcul acum de parca nu m-a mai afectat atat de tare un film de foarte mult timp. Nu m-au afectat nici Harsh Times si nici Training Day la fel ca asta. Nici Street Kings, desi sunt toate scrise de David Ayer, tipul care a ramas fixat pe dramele cu politisti pentru ca altceva nu stie...si asta nu e intotdeauna un lucru rau. E bine sa ramai fixat pe ceva, mai ales daca te pricepi...si Ayer se pricepe.

Street Kings nu a fost memorabil deloc. Nu mai tin minte scene din el cum fac eu de obicei. Training Day ar fi fost un mare zero fara Denzel si personajul lui iar Harsh Times nu mi-a placut desi Bale a fost ok in el. Nu am nicio plangere cand vine vorba de filmul asta. Poate putin la scenariu dar asta pentru ca nu e loc de filosofie in viata politistilor deci cateodata conversatiile o sa fie simple si/sau comice. Ce m-a afectat insa la filmul asta a fost cat de real mi s-a parut. Pe de o parte au fost camerele de filmat de vina...camere care nu se gaseau intotdeauna la o echipa de filmat din spate ci in mainile sau pe persoana politistilor si criminalilor. A fost un gimmick de succes (cel putin pentru spectator) de-al introduce in lumea asta cat mai puternic. Un gimmick furat de la reality showuri sau vloguri.
Aceasta apartenenta a spectatorului la lumea asta il face sa simta totul mai puternic. Fiecare emotie se amplifica pentru ca suntem mai empatici fata de personaje si simtim ca ii cunoastem mai bine, ca sunt mai reali, mai convingatori. As vrea sa vad o nominalizare pentru Pena (cel din stanga) pentru rolul sau. Si Gyllenhaal a fost foarte bun dar personajul nu i-a permis mai multe.
A fost visceral, a fost crud si rece, a fost cald si dulce...a fost ca viata. Au fost momente cand mi-am dorit viata lor pentru ca era simpla si fara mai necazuri...bine, prea cadeau apelurile interesante pe capul lor (si parca si unul dupa altul) dar cred ca aici s-a dorit o mostra din viata oricarui politist din Los Angeles. A fost un film memorabil si un film pe care il pastrez pentru ca mi se pare unul din cele mai bune filme cu politisti facute vreodata de Hollywood care da, are un final de Hollywood cu un twist. E de vazut.
9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu