sâmbătă, 14 mai 2011

Biutiful {2010}

Am crezut ca o sa ma uimeasca Inarritu anul asta cu al sau Biutiful asa cum filmele sale au de obicei efectul. Babel m-a uimit, Amores perros la fel, 21 Grams m-a lasat rece cam cum am patit de la acesta. Javier Bardem credeam ca ma lasa fara suflare cu rolul asta insa nu a fost asa. E un rol dificil, solicitant mai mult psihologic decat actoriceste. Tatal cu doi copii lupta sa le aduca mancare pe masa si un viitor cum se cade. Soarta e insa impotriva lui, fosta lui sotie devine violenta fata de copii (motiv pentru care au divortat), e de asemenea si o proasta ce nu stie ce vrea de la viata asa ca ajunge sa se culce cu fratele lui Uxbal. Pe deasupra el lupta acum si cu cancerul ce  il doboara pe zi ce trece, inevitabil.
Bineinteles, Inarritu nu s-a putut abtine sa nu aduca si alte povesti in discutie, insa mult mai cuminte decat in trecut, trecand trecator pe langa ele, fara prea multa zabovire. Asta i-a dat ocazia sa se focalizeze mai mult pe aceasta drama de familie pe care am mai vazut-o si in alte filme si probabil mult mai bine. In cele din urma, e o situatie trista, aceea in care se ajunge, chiar tragica dar nici un moment nu am zis ca "wow - ce sentimente puternice imi provoaca acest film". Nu prea are efect iar Uxbal este un personaj mult prea static si pasiv pentru gustul meu ca sa il pot considera acting adevarat ce a facut Bardem. Da, sunt momente, dar acelea au fost pur si simplu conduse de scenariu, nu de cum interpreteaza el scenariul. Intonatia si sufletul pus in replici au fost suficiente. Oricum nu putea castiga anul asta ca era Colin Firth acolo cu o treaba mult mai solicitanta.
In incheiere, Biutiful este un film care poate fi trecut cu vederea. Nu aduce nimic nou si spectatorul nu o sa primeasca prea multe daca il vede. Am ramas, cum am zis, cu un gust amar, m-a lasat rece...
7.2/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu