joi, 19 mai 2011

Exam {2009}

Nu-i rau, nu e rau deloc. E scris destul de inteligent incat sa ma captiveze atata timp cat a durat si m-a facut, cum nici un film in ultima vreme nu a reusit (care are nota < decat asta sau = ) sa o faca. Mi-a adus insa aminte de multe filme...12 Angry Men, Das experiment, Saw, desi nu este nimic goreish sau sangeros in abundenta. Mi-a adus aminte chiar de jocul Mafia unde creezi ceva din nimic, la fel cum multi din film au facut...
S-au jucat cu optiunile si mai ca ziceai ca sunt infinite...apoi au inceput sa le desfiinteze. Una cate une, ba ca e lumina...un factor foarte interesant in filmul asta ca sa nu ramana monoton din punct de vedere vizual...diferitele culori, albul oferea camerei o tenta gri, metalica...violetul fluorescent, galbenul cald, toate au ajutat vizual. Scenaristul a reusit sa transforme camera aia simpla intr-o scena de teatru si s-a jucat cu unghiurile (pentru ca scenaristul a fost si regizorul), cu personajele si cu tensiunea asa cum a vrut. Aceasta din urma se simte destul de bine pentru ca, asa cum am spus, m-a facut sa stau nemiscat in fata ei. Actorii si-au indeplinit sarcina foarte bine as putea spune si fac jocul si mai interesant cand diferitele personalitati intra in conflict iar altele stau si observa. Ramane un joc pe ghicite pana la final...desi am simtit eu ca ar fi vorba de unul dintre ei.
Eu zic sa-l vizionati. E un filmulet inteligent, scris foarte bine...cel putin relativ si ne dezvaluie naturi umane, directii psihologice batute in caz de panica, frica, instinct si nevoia de a fi supravietuitor, daca putem sa zicem asa...chiar daca e contrar asteptarilor.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu