marți, 13 decembrie 2011

Contagion {2011}

Da, bine, s-au mai facut filme de genu asta. Nu imi vin acum in minte deloc, mai ales cand e vorba de un virus ce se raspandeste asa de repede ca aici dar orice film care dezbate panica si frica in om au elemente evident comune cu celelalte...nu mi-a pasat ca subiectul e fumat. Nu ma intereseaza asta cateodata, si acest caz face parte din categoria "nu-mi pasa" din cauza ca nu e facut de un regizor mic...si nu mi se pare ca e un film comercial...deci e facut atat pentru regie cat si pentru acting si se vede...un cast deosebit de mare si generos in actori talentati. Merita vazut filmul doar pentru ei...
Partea psihologica a filmului e ceea ce il face vizionabil. Cum treptat frica invaluie pe toata lumea si panica se instaleaza. Dar nu e un film facut pentru panica si haos, de fapt acele scene sunt mici in scara si durata, nu au impact deosebit. Ce e de urmarit sunt lucrurile care creaza panica si observarea lor cum cresc si se fac mai periculoase...aici ma refer si la virus dar in mod special la oamenii care analizeaza virusul si efectele acestuia. Pana la urma despre ei e vorba. Desi e S.F. mi s-a parut ca s-a pus un ochi obiectiv si just in toata treaba asta, nu s-a exagerat prea mult ci totul a fost uman si credibil. S.F.-ul a fost probabil virusul al carui raspuns il gasim la finalul filmului...
De asemenea filmul are un potential mare sa ne faca sa ne creem fobii si sa fim hipocondriaci. Bineinteles, efectele acestui film in acest sens se gasesc la cei deja predispusi la asemenea comportament...pentru simplul spectator aceste "probleme" sunt numai pe parcursul vizionarii filmului...dupa aceea, nimic. Steven Soderbergh a fost regizorul acestui film aparent cu aer independent dar pana la urma asa a inceput si e foarte ok intoarcerea aceasta catre radacini...
7.75/10

2 comentarii:

  1. chiar ca sunt foarte multe filme cu acest subiect si nu duceam lipsa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ok, ok...dar mai da-mi un titlu. Ca mie nu imi trec prin minte numai filmele cu zombie cand, ca aici, lumea se infecteaza alaramant...

    RăspundețiȘtergere