miercuri, 18 aprilie 2012

Brødre {2004}

Brothers
Hehe...iaca, atunci cand am vazut filmul din 2009 nu m-am uitat indestul de atent sa observ ca
de fapt e un remake dupa filmul asta. Greseala mea. Acum nu numai ca am inceput vizionarea filmului fara sa stiu nimic despre el, asta pentru ca l-am vazut la Clubul Cinefililor dar mi s-a parut ca seamana relativ tarziu...adica dupa vreo 10-15 minute cand se contureaza persoanjele intr-un mod care mi s-a parut cunoscut...
Acum da, filmul acesta este mai bun dar pana la urma dramele desi seamana sunt diferite prin prestatia diferita a actorilor. Mie intotdeauna mi se pare inutil sa faci un film dupa un alt film dar niste bani tot s-au miscat si niste guri tot au mancat bine de tot. Asta din tabara americana. Pentru ca povestile sunt identice...asa ca au mancat fara prea multa munca. Nici mizanscena americana nu e diferita fata de cea originala, din Danemarca.
Susanne Bier e o regizoare foarte talentata care ne stie pe noi, barbatii, mai bine decat presupunem...drama fratilor este palpabila mi s-a parut putin off-cadru pentru ca cel mai mult s-a simtit, la fel ca in filmul din 2009, drama fratelui plecat la razboi si revenind cu sechele si o constiinta incarcata. Acesta e terminat psihic din cauza ca el stie ca trebuia sa fie mort pentru toti din familia unde se reintoarce...el vede lumea care inainte sa vina isi traiau viata fara ca el sa mai faca parte din ea. Presupun ca asta, mai presus decat faptul ca l-a ucis pe tipul din Afganistan, a constituit factorul decisiv caderii lui nervoase. A avut o tentativa de a se resemna, cand s-a dus acasa la sotia victimei, dar fara efect. De fapt, a fost ceva inutil si pseudo-terapeutic.
Actorii joaca toti foarte bine, aici cat si in remake, pentru ca toata lumea a avut interesul asta. Drama e de calitatea si povestea e moderna si cum am zis si in celalalt review, de actualitate...chiar si acum dupa 3 ani. E o realizare deosebita de la o regizoare talentata.
8.3/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu