duminică, 25 noiembrie 2012

Indie Game: The Movie {2012}

Nu cred ca se astepta cineva sa fie atat de mult suflet intr-un film documentar de genul asta. Rar realizezi ca in spatele jocurile independente sunt oameni ca noi toti, nu o armata de oameni cum se intampla sa fie la GTA sau Assassin's Creed sau Halo sau ceva de la EA Games. O mana de oameni, de obicei 2 sau 3 au facut jocuri ca Braid, Super Meat Boy sau Fez, cum sunt jocurile prezentate in detaliu in acest film...

Eu de 2 luni exact am un nou PC, unul care imi permite sa joc ceva actual, nu ceva de acum 3-4 ani cum faceam acum 2 luni si o zi. Poate da, jocurile pe care le-au prezentat in acest documentar imi functionau si pe ce aveam inainte dar fiindca nu eram atat de interesat de jocuri (din motivul enuntat mai inainte) si pentru ca eu am fost (si inca sunt) cu filmele, nu mi-au atras atentia niciodata desi aveam in jurul meu grupulete care numai despre asta vorbeau.
Ziceam ca nu ma asteptam sa fie un film cu suflet pentru ca e vorba despre jocuri. Ma asteptam sa vad multa vorbarie despre chestii tehnice, linii de cod si chestii adiacente si complet nerdy. M-am inselat. A fost vorba despre cei cativa oameni care iubesc jocurile cu care au crescut (Super Mario, Zelda sau Tetris) atat de tare incat au ajuns sa le creeze pe acelea la care au visat toata viata, atunci cand le jucau pe cele vechi. E atat de uman si de puternica relatia asta a lor cu jocurile incat mi-au dat lacrimile de cateva ori. Si practic nici nu stiam de ce...atunci. Ghiciti voi ce am facut dupa ce s-a terminat filmul...am luat (a se intelege cumparat - lucru pe care nu il fac prea des la jocuri) Braid si Super Meat Boy pentru ca mi-a placut cat suflet s-a pus si mi-a placut ochiul artistic si ochiul pentru detalii care s-a pus in crearea unui astfel de joc. Inainte sa scriu aceste cuvinte am si jucat putin din fiecare si mi se par niste jocuri foarte bine puse la punct cu un excelent nivel de entertainment.
Documentarul a fost unul de calitate, unul care a prezentat lucrurile asa cum sunt in lumea jocurilor independente, o lume mai apropiata de noi decat am putut crede la inceput. Recomand atat documentarul cat si jocurile prezentate chiar si trecator.
9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu