luni, 4 octombrie 2010

Majo no takkyûbin {1989}

Kiki's Delivery Service

Povesti de adormit copiii...si cine poate sa-l invinuiasca pe Miyazaki? Nimeni! El creaza cele mai frumoase lumi, cele mai dragalase chestii din toate timpuri...si nu stiu daca am zis-o, dar am zis-o la nu stiu ce film...cand o sa am copii de ai mei, astea sunt filmele cu care o sa copilareasca. Pur si simplu, morala si ce pot invata ei din asta depaseste orice Disney, oricat de bun e...cel mai bine se rezuma munca lui Miyazaki in Spirited Away, fara comentarii...filmul ala merita Oscaruri 5 ani la randul.

Si aici mana lui Miyazaki nu poate fi contestata existand calitate in fiecare cadru al filmului, calitate si atentie aproape nebuna la detalii. Asta le ofera magia si atmosfera inconfundabila. Ce-i drept, subiectul filmului nu e extraordinar, si nu e singurul film al lui Miyazaki cand cel mai rau lucru care se intampla in utopia asta a lui este o rafala de vant mai puternica. Se prezinta lumea perfecta aici, oameni buni...nu exista personaj principal negativ in filmele creatorului japonez desavarsit al animeului...inca un motiv pentru care copiii sunt principala tinta a filmelor lui. Fara dubiu.

Pe mine insa, un tip la 22 de ani, ma apucase cu diabetu inspre final...adica da, calitatea a ramas aceeasi dar fiind total previzibil si total nu publicul tinta (desi cateodata cred ca sunt in astfel de cazuri) atentia mi-a fost furata si definitiv acaparata de altceva. Nu am ignorat total filmul, mai trageam un ochi in directia lui dar stiind cum se termina imediat ce a inceput intriga...nu mi-a mai prezentat nimic nou decat imagini perfecte ale anime-ului. Opera asta o compar cu Ponyo pentru ca e la fel de jucausa si copilaroasa...naiva...dar totodata unul din animatiile care trebuie vazute intr-o viata...de fapt, regizorul e cel care trebuie vazut. 

8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu