More like "Copying Amadeus"...ba-dum-tss. Haha, si nu rade nimeni...dar nu, serios, asa e. Scene intregi furate din Amadeus...nu stiu ce se gandea regizoarea Agnieszka Holland, ca poate nu observa lumea?
Ca poate cine o sa vada filmul asta din 2006 nu o sa vada capodopera din 1984, unul din cele mai bune filme ale anilor '80? Agnieszka, te-ai dilit!
Scena din dormitor, cand Beethoven ii dicteaza Annei e identica si la fel cu cea cand Amadeus ii dicteaza lui Salieri finalul renumitului Requiem. Varianta noua nu se compara cu cea veche. Poate daca nu se asamanau asa de mult nu comparam noul cu vechiul dar iese prea mult in evidenta. Ca sa vorbesc totusi si despre altceva, tangential dar separat de Amadeus, jocul lui Ed Harris nu a fost destul de bun pentru ca personajul nu a fost destul de profund, destul de analizat, destul de rotund. A fost o caricatura indrogostita de o fata tanara care a facut sa iasa mai usor geniul din el. Cu toate ca de la venirea ei nu a mai scris vreo simfonie, a 9-a fiind ultima, asa cum stie toata lumea. Pana la urma nici nu stiu daca aceasta Anna a existat cu adevarat...sunt aproape sigur ca nu deci totul a fost fictiune ieftina pentru a face un film cu Ludvig van Beethoven si al sau ego...desi cu cel din urma mai faceai vreo 2-3 filme.
M-a enervat, deci, ca seamana prea mult cu Amadeus. Nu aduce nimic nou si nimeni nu joaca foarte bine in mod special. Singurul lucru bun ramane muzica lui Beethoven si simfonia a 9-a de pe la mijloc spre finalul si asta numai din cauza somfoniei, nu a regiei sau ceva de genu.
6/10
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu