joi, 22 septembrie 2011

Jacob's Ladder {1990}

Cine iubeste filmele cu conspiratii sa ridice mana!! Asta nu e tatal lor...chiar, nici nu stiu care ar fi tatal lor dar poate ca filmul asta sa fie tatal adoptiv al filmelor cu conspiratii.
Nu numai ca ideea e cat de cat buna dar se ragasesc multi in ea, mai ales din cei care au fost in armata, in razboi, sa simta ce au simtit personajele cheie din acest film. In mare parte putem sa credem doua povesti...una e ca au existat intr-adevar teste cu niste medicamente potente ce ii faceau pe cei ce le luau sa aiba excese de furie, pentru a compensa faptul ca sunt in general oameni slabi...asa a crezut guvernul, cel putin...si apoi revenind in lume se comportau ciudat si aveau aceste vise oribile. Alta poveste, care are si fundament psihologic e trauma razboiului ce are efecte iremediabile asupra soldatului ce simte pe propria piele ce inseamna o lupta sangeroasa si fara sens...un razboi mai idiot decat precedentul.
Asadar, cu aceste doua teorii pe masa ne jucam apoi cu care ar fi cea corecta. Datele problemei sunt, cum ne asteptam, vagi si incomplete. Conteaza mai mult experienta filmului. Nu m-a frapat intr-un mod deosebit dar mi-a adus aminte de alte filmulete...ceea ce zice o chestie. Aici a contat suspansul, efectul horror destul de eficient si misto si prestatia actoriceasca si cand vine vorba de Tim Robbins, nu prea dai gres nici cand era tinerel...e un actor talentat, dar nu extraordinar de.
E un film interesant, ce-i drept dar nu s-a legat asa cum am vrut si nu a fost destul de memorabil. Stiu ca le arunc ca nuca in perete dar asta e...trebuie sa zic si ceva de rau ca sa justific nota.
7/10

3 comentarii:

  1. "Stiu ca le arunc ca nuca in perete dar asta e...trebuie sa zic si ceva de rau ca sa justific nota." - Hai ca asta mi-a placut:)).
    Acu ca sa zic ceva si despre film: dragut, Adrian Lyne creeaza o atmosfera destul de puternica, Tim Robbins si Pena(cum o mai fi chemand-o) isi fac treba bine, merge de o vizionare, maxim doua, dar nimic mai mult. In final ramai putin cu senzatia ok, been there, done that - cam ***/***** my two cents

    RăspundețiȘtergere
  2. Doar o mica intrebare: cum mai stau cele doua teorii in picioare din moment ce in sfarsitul filmului il vedem pe Tim Robbins murind pe front? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa zicem ca intr-adevar versiunea moarta a personajul e cea reala. Ce sens au pentru spectator cele doua povesti clar "conspirationiste"? Lupta cu moartea si vizualizarea unei vieti inca netraite? Astea sunt viziuni ale unui om murind? Stiam ca iti trece viata prin fata ochilor...nu iti trece toata viata pe care o aveai in viitor. Spectatorul nu ramane cu moartea "din razboi" a personajului...ramane cu altceva.

    RăspundețiȘtergere