joi, 16 februarie 2012

Viva Zapata! {1952}

Pe asta l-am vazut in seara asta la Clubul Cinefililor...

Deci a fost cam asa...de la ora 18 am vazut filmul asta, apoi m-am intors acasa si am vazut filmul Once...i-am facur review si acum fac review acestui film...care nu m-a marcat in nici un fel :D. De fapt, de ce ar fi asta o surpriza pentru cineva? Am ajuns in ultima vreme sa imi displaca filmele vechi pentru ca vad in ele greseli...nu neaparat tehnice dar greseli de acting care puteau fi corectate, exagerari inutile si asa mai departe...
Mi-a adus aminte de Raging Bull-ul lui Scorsese care este mai nou decat acesta prezinta acelasi tip de personaj intr-un mod mult mai brutalo-poetic decat o face aici Elia Kazan. Nu neg ca ar fi un film maret, usor epic dar scenele unde se muta mase de oameni mi se pare prea "regizat" si prea putin firesti, cum trebuia sa fie...La fel, personajul lui Marlon Brando, desi a fost jucat foarte bine (chiar mi s-a parut ca a facut o prestatie mai buna decat cea a lui Anthony Quinn pentru rolul sau secundar...dar revin la asta) si caracterizat intens (si in legatura cu asta pot sa mai scriu un review la fel de mare ca acesta) nu s-a prins prea bine de spectator...Tumultul interior al personajului, cum ca poporul sau nu are terenul care trebuie, ca nu are timp sa creasca ceva aici...nu m-au convins cum trebuie. L-am simtit rece in final, ca si cum nu imi pasa de soarta lui si de fapt asteptam finalul sa se intample oricand, in orice clipa...Imaginea unui revolutionar barbaric, animalic care incearca sa para cizelat si civilizat (cum a fost scena cand curta femeia vietii lui de fata cu parintii) dar nu erau decat cuvinte simple spuse de un maestru sarmant.
Revenind la Anthony Quinn. Mie mi s-a parut ca al sau personaj nu a fost unul care a iesit prea mult in evidenta. Adica da, a fost fratele revolutionarului Zapata si un general pe cinste in acel razboi civil dar nu mi s-a parut ca a facut un rol intr-atat de bun incat sa merite Oscarul. Problema sau nu e ca nu am vazut concurenta lui Quinn asa ca am sa presupun ca desi rolul a fost cum a fost, nu m-a dat pe spate dar a meritat premiul. In final...e un film pe care il recomand pentru Marlon Brando si Anthony Quinn. Amandoi sunt actori a caror cariera merita vizionata in intregime.
7.4/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu