luni, 6 iunie 2011

Four Lions {2010}

De mult nu am mai vazut o comedie care e atat de creativa si de originala in glume incat nu am putut sa rad...ma gandeam incontinuu de unde vin glumele astea care spart barierele culturale si sunt capabile de o asemenea critica asupra unei culturi fara ca apoi sa fie boicotat sau ceva...inca a castigat premiul pentru cel mai bun regizor tanar la Bafta...bravo tie Christopher Morris! Atat de inteligent a fost facut, fazele sunt atent scrise iar prostia sau naivitatea personajelor functioneaza atat de bine incat e un motiv in plus pentru a te uimi :))
E cu siguranta un film pe care il pastrez si il mai vizionez pentru a reanaliza cateva din scene si poante. Am avut ocazia, intamplator, sa vad inceputul de vreo 3 ori din cauza intreruperilor, etc...era la fel de placut de fiecare data si personajele au fost un deliciu. In special super-natangul Waj care e ca o marioneta ce trebuie mutata pas cu pas ca sa inteleaga ce trebuie facut. Pe langa poante si situatii in care pana si personajele se distreaza impreuna cu publicul sunt vizionate si elemente culturale si de familia musulmanilor...si sincer, m-a uimit putin intelegerea sotiei lui Omar cu care avea un baiat. Ma gandeam totusi ca nu se poate termina tragic insa a fost mai putin tragic decat ma asteptam...dar finalul m-a surprins si m-a intristat. Asta e...
E o comedie cum rar mi-a fost sa vad si ma bucura chestia asta. E moderna si auto-ironica dintr-un punct de vedere desi scenariul e scris, cred, de crestin-catolici sau protestanti...ce-o fi prin Anglia. Mi-a placut si nu mi s-a parut rasist in nici un fel...au fost pur si simplu cativa tonti cu un ideal comun, condusi de unul cu cap, dar care nu era ascultat :))
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu