joi, 2 iunie 2011

Vedreba {1967}

The Plea
Eu nu am inteles filmul asta. Pur si simplu...nici dupa discutiile de dupa nu l-am inteles dintr-un motiv foarte simplu, din punctul meu de vedere...e o chestie culturala filmul asta, tine de poporul georgian, tine de cultura lor si traditiile lor. Pe de alta parte nu l-am inteles pentru ca imi falfaia in fata cu un snobism incredibil de impertintent toata religia lu bunica si a stramosilor neamului...toata ascunsa sub un val metaforic incrustat cu simbolisme de imi vajaia capul...de fapt, l-am inchis (da, capul) la un moment dat si nici nu mai incercam sa pun cap la cap datele problemei (ca da, totul parea o problema complicata de matematica) si m-am intors la imagini...imagini care nu au fost favorizate de calitatea proasta a filmului...ca daca sunt asa cum le-am vazut eu si intr-un dvd atunci e slab si aspectul asta.
Asadar ce sa zic...arta ca arta cinematografica am vazut-o in locuri mult mai rasarite...si m-as intoarce la Bergman sau Tarkovsky care erau mult mai cu picioarele pe pamant decat alambicajul asta cu pretentii mult prea mari. Problema cea mai mare e ca si dupa ce ai "descifrat" ce e in film nu ramai cu nimic, si asta e si mai grav.
6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu