sâmbătă, 4 iunie 2011

Unknown {2011}

Cred ca daca scot toata actiunea, putin improbabila la prima vedere, as ramane cu un mister destul de bun, daca l-as face putin mai "psihologic", mai serios. Ce se intampla: Liam Neeson e un tip, un doctor in nu stiu ce care vine cu sotia lui in Berlin, are un accident si de aici totul devine ciudat pentru el...sotia lui nu stie cine e - pare a fi si ea spalata pe creier - nimeni nu il recunoaste si culmea, toate dovezile ca el a venit impreuna cu ea la hotel sunt convenabil insuficiente. Convenabil pentru altii, nu pentru el.
Incet, ajunge sa creada ca s-ar putea sa nu fie cine credea ca e pana cand incearca cineva sa-l omoare. Atunci realizeaza ca povestea lui e reala si incearca sa caute adevarul. Avem apoi sa vedem o scena "mare", ca sa zic asa, in care Liam Neeson vorbeste cu cel mai bun "Hitler"ever, actorul Bruno Ganz...si daca mai avem rabdare, Hitler vs. Nixon...Ganz intr-o scena cu Frank Langella. Din aceste doua puncte de vedere eu zic ca filmul asta merita vazut, chiar daca scenele in sine sunt cam zero din punct de vedere a dramatismului sau a capacitatii de a scoate ceva din actori.
Ajungi sa suspectezi cat de mult stie tipul nostru sa iasa din incurcaturi ce implica gloante cand el e un amarat de om de stiinta, sau asa pretinde sa fie. Cand colo, la deznodamant realizam o chestie la care nu ma asteptam. Nu zic care e dar ceea ce a fost nu mi-a fost evident din prima. Asa cum am zis, suspectam ceva, mi se parea ciudat dar la ce s-a ajuns a fost prea mult. Deci, un film decent din cam orice punct de vedere, dar nu unu care sa aiba un impact destul de puternic desi avea ingredientele necesare (actorii) care nu au fost folosite cum trebuie.
7.3/10

Un comentariu:

  1. Hitler vs Nixon - foarte inspirata remarca :)
    Sincer nici eu nu ma asteptam la un asemenea final, desi l-am cam banuit din momentul in care a aparut Langella

    RăspundețiȘtergere