vineri, 21 martie 2014

The Hobbit: The Desolation of Smaug {2013}

Acum ca s-a dus hype-ul privind acest film, m-am gandit sa-l bag si eu in seama. Bine, trebuia sa ma duc la cinema nu pentru imagine...ci pur si simplu pentru film, chiar daca e facut pentru bani, nu pentru calitate...si se vede asta.

Calitate este intr-un fel, nu neg asta totalmente, calitate la imagine, la cgi, productie/decoruri si cam atat. In rest, calitatea filmului e indoielnica. Actingul e slab si nu ma asteptam la altceva pentru ca atunci cand ai atatea personaje si nu un personaj principal clar...da, nu il vad pe Bilbo ca pe un personaj principal. Aici nu stiu daca a avut 30 de minute de screen-time singurel...in rest nu era decat inca o figura printre celelalte 14 prezente (13 dwarves si Bilbo - Gandalf iar a disparut rapid din imagine), o figura care atunci cand vorbea in acest scene micutie, parca nici nu exista...sau nici macar nu zicea ceva consistent. Nu imi da impresia deloc ca Bilbo e personaj principal...mai degraba Thorin Oakenshield e o figura mult mai prezenta in scene si o figura care dicteaza ce urmeaza mai departe...pentru mine asta e un personaj principal. Hobbitul e degeaba.
Acum nu stiu daca a fost ora de vina sau filmul, dar m-a luat in ultimele 45 de minute un somn incredibil. Am dat vina pe film dupa ce s-a terminat filmul pentru ca imediat mi-a sarit somnul o data ce a aparut genericul de final. Da, Smaug (doamne ce urat se pronunta) e foarte misto facut si nu te saturi cum se aude vocea lui, mai ales daca ai un sunet calumea...dar nu putea el sa salveze tot filmul.
Am zis-o si la primul Hobbit, a fost o prostie ca au impartit cartea in 3 filme...chiar daca ai cu ce sa le umplii dar ma rog, banul conteaza. Au fost momente faine in film, ca scena cu butoaiele si cu dragonul...si cam atat. Glumesc, nu au fost prea multe, la cate te asteptai de la un film de 2 ore si 40 de minute si la cate te asteptai de la The Hobbit in general. Am zis, mai scurt il facea un film mai compact, plin cu mai multe scene necesare.
In continuare filmul si-a pastrat tonul copilaresc, hazliu, neserios si oarecum ridicol. Nu simti urgenta, nu simti ca e ceva cu adevarat rau in filmul asta. Pana si dragonul are niste glume pe el, vai de capu meu. Iar acum nu pot sa fiu 100% sigur  dar nu cred ca se vorbea despre Sauron in cartea The Hobbit. De fapt, am cautat cuvantul "Sauron" pe kindle, la cartea The Hobbit, si nu se pomeneste de el deloc. Deci cam asta-i...s-au gandit sa-l bage si pe Sauron putin.
In final tot te uiti la filmul asta. Te uiti la el chiar si de mai multe ori...asta pentru ca povestea e ok, imaginile sunt incredibile si are o groaza de chestii pe care le privesti mai cu atentie sau cu alti ochi la o a doua vizionare sau a treia. Nu se compara cu Lord of the Rings dar completeaza universul destul de bine.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu