luni, 31 august 2009

The Last House on the Left {2009} + Brüno {2009}

La recomandarea unor amici am zis sa dau si eu ceva din timpul meu pretios pentru acest film. Nu pot sa spun ca am fost plictisit dar nici nu am vazut o revelatie. Din mai multe motive...ceea ce se intampla in filmul asta tine de atatea coincidente cat nu are un om in viata lui. Cum de au venit rudele lu ala tanar de mai sus mai repede decat trebuiau? Cum de tocmai familia lui e plina de psihopati? Cum de fetele au ajuns sa cumpere putina iarba tocmai de la asta? Cum de a supravietuit dupa ce a fost impuscata in timp ce inota? Cum de au ajuns astia tocmai la casa ei? Si asa mai departe...nu mai intru in intrebari retorice cand nimeni nu imi poate raspunde decat daca a vazut filmul.

Desi asa ceva ar fi aproape imposibil sa se intample in realitate, tensiunea a constat factorul ce m-a facut sa ma uit in continuare. Am vrut sa vad cum se termina. Am vrut sa vad cine pe cine omoara si cum si cand si cu ce. Am vrut sa vad cat de mult se pot lupta doi oameni pentru a razbuna fiica lor dar intrun fel si moartea prematura a fiului lor mentionat la inceputul filmului. Nu exista un personaj principal in istorisirea asta. Toate sunt personaje secundare. Nimeni, singur, nu e erou sau personaj negativ. Exista insa doua tabere, cea a binelui si cea a raului.

Ca film horror n-as putea spune ca e ceva insa ca film tensionant, thriller e "berfect" - in sensul ca nu e tocmai perfect. Actingul lasa de dorit. Regia nu e deosebita, scenariul e vechi, asta fiind un remake al unui film omonim din 1972 pe care nu am de gand sa-l vizionez. Are o scena de viol care trece greu, dar asta e si ideea. Nu depaseste ca durata scena de viol din Irreversible dar e la fel (poate mai putin) inconfortabila. In fine, ca film tensionant e bun si pentru asta ar merita vazut dar nu il recomand in mod deosebit.

7/10

Brüno {2009} - Mai socant, mai pervers, mai exagerat si mai aberant. Nu pot sa fiu insa de acord ca asta e comedie, cu toate ca am ras. Am ras din cauza ca e ceva exagerat si jenant pentru persoana in cauza din film. Dar nu am ras din cauza ca e un moment gandit de comic natural, fara exagerari si aberatii. A cata oare e cand spun exagerat si aberant? Mai nu stiu. Mi-a placut mai mult Borat. Asta si pentru ca atunci era ceva nou si interesant. Acum te asteptai la poante exagerate si sincer, am vazut acelasi tipar ca la Borat in filmul asta. Bruno vrea sa fie vedeta, Borat vroia sa o vada pe Pamela astfel facand orice posibil sa ajunga acolo. Bruno a ajuns intrun moment cand era parasit de asistent si nu mai are bani, Borat pateste acelasi lucru. E aceeasi chestie cu o alta carapace. Deci din cauza ca nu mai e nou si din cauza ca e rasuflat nu pot sa-i dau aceeasi nota ca aceea pe care i-am dat-o lu Borat (nota 7).

Totusi tupeul acestui om, Sacha Baron Cohen e incredibil. Si naturaletea lui de a ramane in personaj chiar si in momentele dificile si neregizate ma fac sa cred ca e un actor innascut.

6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu