miercuri, 19 ianuarie 2011

True Grit {1969}

Ce am zis ca nu fac cand am vazut versiunea mai buna din 2010? Exact...ca nu o vad pe asta. Nu am avut de ales din cauza ca nu aveam ce altceva sa vizionez asa ca l-am pus la vizionat. Initial am zis ca versiunea din 2010 e o replica ridicol de fidela a acestei versiuni din cauza ca aveam impresia ca sunt respectate si unele cadre...dar mai tarziu vedem diferente majore care fac diferenta dintre un film western bun si vechi si unul foarte bun si nou.
In primul si in primul rand True Grit (asta) e excesiv de colorat, de glumet si de fericit din cauza muzicii. In nici un caz misiunea nu este in concordanta cu atmosfera filmului, cum este la cel nou. Asa ca din start am motiv intemeiat sa il recomand pe cel nou fata de cel vechi. John Wayne e o legenda si un actor excelent pentru filmele western pur-americane dar Oscarul pe care l-a primit a fost mai mult pentru intreaga cariera pentru ca rolul asta a fost destul de imprastiat in actiuni, deloc consistent in personajul sau...a fost condus mai mult de scenariu decat de propriul caracter al personajului facut de el. In fine, nici nu aveam asteptari mari de la el. Din nou, Wayne nu e un motiv sa vizionati versiunea veche fata de cea noua...Jeff Bridges incropeste un personaj mai intunecat si mai "condus de vicii" decat e acel facut de Joan Uain.
In rest, din cauza ca respectarea scenelor e identica in ambele filme...si din cauza ca in versiunea fratilor Coen se mai simte si putina tensiune din cauza ca ei stiu sa construiasca scene pline de suspans ca 2 profesionisti ce sunt am sa recomand versiunea lor. Pentru ca e mai buna pe orice capitol...Cea a lui Henry Hathaway e prea colorata, e prea luminoasa si e prea jucausa pe alocuri...nu pot sa o iau in serios.
7.25/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu