marți, 1 septembrie 2009

The Talented Mr. Ripley {1999}

De ce am vazut filmul asta cu toate ca nu imi facea cu ochiul deloc. Zilele trecute am revazut Good Will Hunting, rol in care Matt Damon, personaj principal in filmul asta, era un geniu in orice, atata timp cat punea mana pe o carte si citea despre subiectul respectiv.

Aici e talentatul domn Ripley. Un personaj fara personalitate dar care repede o formeaza in asa fel incat sa placa la cei din jur si e in stare sa fure chiar identitatea unor oameni. Bun. Pe scurt e plictisit de el insusi si de viata pe care o poarta cu scarba si fara viitor. Asa ca ce se gandeste...hai sa ma dau drept altcineva ca sa vad unde ma duce. Si un singur teatralism l-a dus in Italia unde a fost trimis de cineva sa il convinga pe fiul sau infumurat, cu o carisma de invidiat, sa vina inapoi acasa in America.

Odata ajuns acolo Ripley indrageste pe loc locatia si oamenii ce il inconjoara. Pare ca isi traieste visul cu ochii. Dar el e un tip foarte ciudat. Are un secret doar al sau. Poate planul sau a fost de la inceput asta...sa ii studieze pe oamenii vizati de el, aici vorbim de acel fiu chemat acasa, pentru a-i fura identitatea. Poate asta a fost planul sau inca din start...dar acum am impresia ca avea puterea de a vedea si in viitor pentru ca mai totul a mers dupa planul sau, facand filmul asta unul si mai implauzibil. O mare buba a acestui film e ca e prea lung, la fel ca The English Patient, mai toate filmele lui Minghella sunt inutil de lungi, ajungand sa plictiseasca spectatorul, oricat de rabdator ar fi...asa ca mine.

Bine, lumea joaca foarte bine, filmul a fost nominalizat la 5 Oscaruri, din fericire niciuna castigata...una pentru Jude Law, ca personaj secundar, alta pentru scenografie, costume, muzica (intr-adevar se simte prezenta muzicii in filmul asta...si nu e din cauza ca am dat eu mai tare volumul) si cel mai bun scenariu. Da, merita, complex, alambicat, dar prea multe coincidente si cateva lipsuri in intriga. Am zis fie...ma uit pana la final.

La final avem concluzia unui caz de crima. Omul a reusit sa omoare doi oameni si a scapat cu basma curata asta din cauza ca a vazut in viitor si intotdeauna se gandea cu un pas inainte. Fie. Nu il recomand.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu