duminică, 20 decembrie 2009

Avatar {2009}

Spectaculos. E un spectacol de lumini, imagini superbe si sunet...insa ma tem ca se limiteaza la atat. Adica nu e rau pentru cei care au facut filmul, e foarte bine...ca lumea o sa vina la film, o sa-l vada. Acum, cand am fost eu, sala a fost plina...probabil la marginea din fata mai erau locuri libere.

Scriu aceasta parere pe muzica filmului...muzica care a acompaniat corect filmul, insa nu a iesit in evidenta foarte mult. A fost mai slaba decat intensitatea imaginilor...dar cu toate astea e frumoasa in sinea sa...e facuta bine, cu suflet si talent. Din start, povestea e previzibila...scrisa pe un scenariu standard cu putine scene care au ceva substanta venind de la scenariu si mai putin de la imagini...Imaginile, da...astea fac tot filmul. Punct. CGI-ul este uimitor...si pus unul langa celalalt realitatea este cum e fictiunea, cum e imaginarul. Detaliile sunt uimitoare si au fost lucrate intens cu cea mai noua tehnlogie. Ma astept ca asta sa castige Oscarul pentru cele mai bune efecte speciale si sonore...tehnic este cel mai avansat film facut pana acum. Si exact asta si-a dorit Cameron.

Filmul asta a ridicat standardul vizionarii unui film 3D la cinema. Pe langa ca e 3D, imaginile, am spus, sunt nelipsite de frumusetea originala. De ce zic originala...asta a e lumea lui Cameron. A facut-o cum a vrut el, a creat ce a vrut el si nu poti contesta nimic pentru ca e arta, trebuie luata ca atare. Vrea Cameron ca corespondentul calului pe planeta Pandora sa aiba 6 picioare si capul lung si subtire? Se face...Vrea corespondentul omului pe planeta asta sa aiba vreo 4-5 m, albastru insa total umanoid (in afara de coada si aspectul de felina?). S-a facut...pentru ca asa vrea Cameron. Si nu pot sa sublinez destul de mult importanta vizionarii acestui film in 3D...3D-ul face tot. Daca nu e 3D e un Star Wars mai nou...e un Lord of the Rings. Avatar trebuie vazut in 3D si cu asta basta...daca o faceti o sa intelegeti de ce.

3D-ul a ajutat sa facem parte din acea lume, sa ne simtim in mijlocul ei...in aceasta minunata, colorata si luminoasa lume. Dureaza vreo 2 minute pana te obisnuiesti cu aceasta viziune insa ajungi repede sa o simti ca facand parte din tine. As fi vrut sa-l vad in IMAX, dar nu merita sa merg pana acolo, in Bucuresti, pentru un film.

Povestea filmului iar trebuie luata asa cum e...eu nu pot sa contest aburimea de spirite si legaturile dintre copaci ca sinapsele unui creier ca ar fi insemnat ca ma uit numai pentru efecte. Nu, m-am uitat si la poveste...si pentru o planeta extraterestra e cat se poate de plauzibil. Sunt o civilizatie inferioara tehnologic deci gandesc cum am gandit si noi cand nu aveam tehnologie. E logic. Povestea de dragoste e frumoasa si stim ca James Cameron le are si cu astea...insa si povestea asta e previzibila. Asta pentru ca asa a fost intentioanta...nici un element din filmul asta nu merge de unul singur. Fara imagine ai zero poveste, cu imaginea asta, povestea functioneaza. Si asa mai departe...Filmul e de o frumusete rara, si asta trebuie inteles. Trebuie inteles ca pentru a vedea aceasta frumusete o vizionare la un monitor mic in casa e inutila. Trebuie vazut la cinema...

In final totul se rezuma la un alt film despre mediul inconjurator de pe planeta noastra...ca doar de asta am mers pe a lor. Am mai zis eu ca noi o sa ajungem extraterestrii de care ne temem atat de mult. Iata exemplu. Vizionati filmul asta...va rog.

9.25/10

2 comentarii:

  1. Am fost și l-am văzut în IMAX 3D în Rotterdam, și a meritat din plin. La sfârșitul filmului toată sala a aplaudat - era plină, apropo. Iar pe mine m-a făcut să mă simt ca la șase ani, când am văzut la cinema "Imperiul Contraatacă" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, si la mine a fost sala plina...si a existat o tentativa de aplauze dar nici nu au inceput bine cand ala a realizat ca e singur si s-a oprit...scurt :))

    Da, multi zic ca e Star Wars-ul acestei generatii. Insa nu pot sa vad vreun sequal la el si nici nu as dori asa ceva...

    RăspundețiȘtergere