vineri, 31 ianuarie 2014

Ender's Game {2013}

Asa, filmul incepe penibil tare...si repede. Penibil nu neparat in cel mai grav sens dar s-au folosit de niste scheme emotionale care bateau la ochi prea mult. Bateau la ochi pentru ca le-am vazut de nenumarate ori si au ajuns clisee. Sergentul care tipa la recruti...responsabilitatea enorma care sta doar pe un singur personaj, nu pe o echipa, cum e normal...dramele ieftine prin care trece el ca sa ne arate ca e mai complex decat credem...filmul s-a grabit asa de mult incat nici nu am inteles de ce e suparat Ender pe fratele sau Peter, probabil mai trebuie o vizionare.

Da, intr-un fel inteleg de ce a fost grabit filmul. In carte sunt descrise toate aceste evenimente mai in detaliu dar aici se justifica in plus pasul grabit al filmului si lipsa detaliilor din cauza ca vin extraterestrii. Vin...eh. Nu am citit cartile dar intr-un fel filmul m-a facut curios. Adica daca ar venit vreodata ziua cand as pune mana pe .pdf (sa-l pun in Kindle) nu as zice pas, si asa nu am mai pus mana pe el de ceva vreme.
Dar pana la urma nici nu fac parte din publicul tinta. Publicul tinta sunt pusti (baieti) intre 7 si 13 ani...cam acolo se opreste treaba. Adica asta o sa fie urmatorul Harry Potter. Tot asa se prezinta si seria aia, nu? Un singur personaj principal, o figura centrala, foarte puternica, cativa prieteni pe langa el, o scoala, directori si profesori...cam aceeasi branza, nu? Vizual nu a fost extrem de spectaculos pentru ca nu l-am vazut in 3D...sigur a fost (nici nu stiu). Dar chiar si asa, lipsa 3D-ului trebuia sa nu-mi modifice parerea despre partea grafica care a fost plictisitoare. Aceleasi lupte cu pistolul ala care tineau loc unor nave spatiale...diversitatea s-a vazut prin strategiile alese dar chiar si asa.
Plot twistul din final a fost ceva, nu pot sa zic nu...nu ma asteptam. In rest a fost o joaca...
7/10

Un comentariu:

  1. Merită să-ți faci timp pentru carte. E scrisă excelent, personajele sunt mult mai bine conturate (evident), iar dialogul interior e foarte fain. Aș pune-o cam la același nivel cu Dune ca valoare.Deci 10/10.

    Altfel de acord cu nota filmului, tocmai ce l-am văzut la cinema și am avut senzația că văd faze din carte, fragmentate și/sau pe fast forward.

    RăspundețiȘtergere