miercuri, 15 ianuarie 2014

La grande bellezza {2013}

The Great Beauty
Imi aduce putin aminte de Otto e Mezzo sau La dolce vita. Nu numai ca a luat elemente din cele doua filme dar daca tot faci un film italian despre viata, trebuie obligat-fortat sa faci referire la cele doua mari capodopere ale lui Federico Fellini. Mi se pare de bun gust si de bun simt sa faci asta.

E si de bun gust pentru ca aduci filmelor tale un rafinament care nu s-a mai regasit in filmele italiene de vreo 20-30 de ani. A luat-o pe ulei Italia si cam despre asta se vorbeste in film. Ca e o tara-circ e una, dar se prezinta clar moartea valorilor si regasirea momentelor de glorie...de asta pana si personajul nostru principal nu a mai scris vreo carte de foarte multi ani...probabil tot vreun 20-30. Filmul e frumos si e filmat frumos, nu am ce sa spun de rau la capitolul asta. Povestea insa...scenariul...nu e ceva deosebit. Incearca sa deschida niste ochi, incearca sa fie relevant dar simteam ca nu si-a gasit cuvintele sa puna punctul pe i...sau nu si-a gasit directia. Scenele de genul asta sunt multe...
Toni Servillo isi joaca bine rolul. Si e pacat, pentru ca putea sa fie si mai bun...insa lipsea prea mult viata din personajul sau pe cand acest lucru cauta personajul...si ca sa o gasesti, trebuie mai intai sa fii "viata". De fapt atunci lucrurile se petrec automat. Revenind la film...cum am zis, frumos. Colorat, fara directie - asa cum s-a intentionat de altfel...cam ca filmele lui Fellini mentionate mai sus. Dar la ani distanta...si la propriu si la figurat. Imaginile frumoase nu pot compensa pentru lipsa unui scenariu mai convingator si actori mai convingatori.
A castigat Globul de Aur pentru cel mai bun strain...iar eu cred ca The Hunt, hell...cred ca toate ar fi fost mai bune decat acest film. Nu e prost asta...ci celelalte sunt mai bune. Desi nu am vazut La vie d'Adele sau The Wind Rises, am impresia ca oricum sunt mai bune. Mna. Asta a fost ales, asta e.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu