miercuri, 17 decembrie 2008

Before Sunrise {1995}

Cu toate ca a fost si al tv la un moment dat in trecutul nostru si probabil l-am vizionat si atunci, trecator din cauza ca atunci cand eram mai mic, nu eram prea into films, in special cele romantice, ca acesta.
Asta e un exemplu clar despre cum arata o romanta in ziua de azi...doi oameni necunoscuti se intalnesc prin nicio coincidenta speciala (sunt doar intr-un tren) si pur si simplu intra in discutie unul cu celalalt. Despre ce incep ei si termina de discutat ar fi mult prea multe de spus din cauza diferitelor domenii si teme in care se ajunge aceasta discutie...non-the-less, ganditi-va asa...filmul asta nu are nimic deosebit decat interactiunea perfecta a doua personaje care nu se cunosc si asta e cu adevarat fascinant...si nu o spun sarcastic.
Cu toate astea nu am putut sa nu ma gandesc ca totul e luat dintr-un scenariu, scris nu intro zi (ca actiunea din filmul asta) ci intro perioada lunga de timp, gandit ca fiecare replica sa o completeze pe urmatoarea dar facut in asa fel incat sa nu para prea gandit...e totul in limita bunului simt si nu prea excesiv. Cu toate astea, jocul actorilor, desi foarte bun in majoritatea duratei lui, a fost cateodata evident fals si parca prea personal pentru omul din actor...si expresia asta de jena se putea observa cel mai bine pe fata lui Ethan Hawke, care pana la rolul asta, nu cred a jucat intr-un rol atat de profund si care sa ii ceara atat de multa implicare emotionala personala chiar...mie asa mi s-a parut citindu-l. Julie Delpy a fost perfecta...o femeie frumoasa si dulce in acelasi timp de care s-ar indragosti oricine.
Si trebuie sa spun, ca desi pare la prima vedere un film plictisitor care nu are twisturi sau explozii sau mai stiu eu ce...e o placere la vizionat, e o placere de observat carisma actorilor si cat de bine ne pacalesc, zicand ca e relatie veritabila si sincera. Un film foarte frumos.
8.5/10

2 comentarii:

  1. Dupa ce am vazut filmul asta mi-am dat seama ca oamenii nu mai stiu sensul corect al cuvintelor. Adica cei care mi l-au recomandat au zis ca e "super tare", dar, sincer, nu m-a impresionat cu nimic. O poveste banala: se intalnesc, petrec o zi impreuna, apoi se despart. O poveste la care viseaza orice fata sau pampalau plictisiti de cotidian. Prea siropos, prea nu-stiu-cum. Iar Ethan Hawke m-a enervat la culme cum intorcea cuvintele pe dos. De fapt Ethan Hawke nu-mi place deloc. Eu n-as recomanda filmul asta la nimeni, nu ca ar fi cel mai prost, dar exista altele mult mult mai bune.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca tu iti doresti o astfel de intalnire si cine neaga lucrul asta nu mai e un romantic...romantismul e inca acel lucru mic care ne deosebeste de animale. Probabil sunt eu un romantic incurabil...probabil sunt un pampalau plictisit de cotidian (apropo, nu ii zici asa numai atunci cand e plictisitor sau monoton? Eu cred ca da...daca vrei sa te referi la el cum trebuie mai bine ii zici viata si macar stiu o chestie :) ). Siropos nu e din cauza ca nu plange nimeni fara vreun sens, nu se exagereaza, e pur si simplu o intalnire pe care si tu ai putea sa o ai. Trist este ca nu o putem recunoaste.
    Ethan Hawke, am zis, nu a jucat bine si nici nu a fost convingator, insa incearca sa-l vezi si pe urmatorul...ai sa intelegi ce rost a avut primul film si de ce acea zi, a fost pentru ei, magica.

    RăspundețiȘtergere