marți, 2 decembrie 2008

The Night of the Hunter {1955}

In primul rand trebuie sa spun ca nu mi-a placut. Din cate am citit s-a incercat a fi ceva plin de suspans si tensiune...pe mine mai mult m-a adormit, dar sunt cat de cat sigur ca atunci in '55 a avut un impact emotional destul de puternic. Acum avem alte filme de acest gen care functioneaza mult mai bine.
Problema cu filmul asta e ca la o prima vedere si sunt sigur ca si la a doua e unul pueril si exagerat din cand in cand in acting...da, asta e intentionat din cauza ca tot filmul e de fapt relatarea unui copil. Cu toate acestea...personajul viclean al lui Robert Mitchum era si nebun, de unde, probabil, si exagerarile in comportament. In acest caz inseamna ca restul filmului e intentionat exagerat fie datorita baghetei regizorale a lui Laughton care la un moment dat s-a saturat sa explice copiilor ce au de facut (cum sa joace si ce trebuie sa faca in fiecare scena) ca de la un moment l-a lasat pe Mitchum sa faca treaba asta. Ei...asa ceva nu se face.
Apoi mai e si treaba cu luminile...inteleg ca e film-noir si ca umbrele au un mare rol dar totusi...cand se aprinde un bec intr-o camera si pe perete apare un stalp fara ca intre bec si perete sa mai fie ceva apai isi bate joc de tine...probabil asta m-a deranjat cel mai mult.
Copiii joaca bine (Billy Chapin si Sally Jane Bruce care e o scumpica si jumate), bunicuta draguta din final joaca si mai bine, urmata la talent de Mitchum asta. Intepretarea sa a unui psihopat-preot-sarlatan este destul de convingatoare...mai ales cu povestea aia despre Love-Hate. Fiecare din cuvinte fiind tatuata pe cate o mana...ghiciti voi care si cum.
Eu unu nu il recomand in vreun fel...nu prea are nimic memorabil, dar are o poveste destul de buna cu oarecare simbolistica.
8/10

Un comentariu:

  1. a fost haios ca atuncic and a fo poveste love-hate mi-am amintit de Do the right thing. destul de liric filmuletu, bineefacut in felu lui, mereu ma face sa ma gandesc la un lup intre oi.Pretty menacing pe alocuri. Nu am stat sa vad povestea cu becurile ca am fobie de becuri si umbre(glumesc), da oricum

    RăspundețiȘtergere