luni, 9 martie 2009

Blindness {2008}

Un film care nu poti sa-l descrii ca fiind numai interesant...poti sa-l mai faci si profund, caracterizand foarte bine umanitatea cand se afla intr-un moment critic...

Ok, dupa ce am vazut filmul mi-am zis ca ar fi bine sa mai si citesc cateva pareri de pe imdb...am observat ca majoritatea se simte pacalita de acest film datorita catorva gauri in intriga si poveste. Multe dintre ele pot fi explicate foarte usor dar explicatia lor poate parea la fel de plauzibila ca intreg filmul. Cea mai intalnita buba pe care am citit-o e ca unii oameni nu au inteles de ce personajul principal, singura care nu este atinsa ce epidemia pe care e fondata povestea filmului, accepta ca femeile de care are grija (fiind singura care vede iar asta fiind un secret) sa participe la un viol oarecum acceptat de toate (eu l-as numi mai degraba prostitutie involuntara din cauza ca primesc mancare in schimb) in loc sa incerce sa il prinda pe cel cu pistolul intr-un moment de neatentie, sa-l omoare si apoi sa-i ia si pistolul...bine, principalul motiv care ar explica chestia asta ar fi ca chiar si orb un om tot periculos este, mai ales si daca e putin nebun cum a fost cel in cazul de fata. Trebuie vazut filmul ca sa fie inteleasa faza respectiva insa in context mi s-a parut ca are sens...

Gaurile nu se opresc aici...de ce numai personajul principal, interpretata de Julianne Moore nu este atinsa de aceasta boala? Nu se arata ca nu ar mai fi astfel de personaje insa probabil se explica in carte, care m-ar interesa foarte mult chiar. Nu se explica nici aceasta epidemie ce consta in orbirea tuturor fara un motiv numai ca in loc de acel "negru in fata ochilor" este o orbire alba....foarte interesant. Nu se explica nici de ce guvernul ar pune oameni orbi in carantina fara doctori sau ajutor...si multe altele...

In fine, mie mi s-a parut un film bun, facut foarte bine...care prezinta intoarcerea la radacini a comportamentului uman, frica ce o cuprinde atunci cand e incoltita si neajutorata, ce reactie se produce cand cel mai important din simturile noastre dispare...evident, vorbesc de vaz, cred ca e evident dupa titlu. E un film destul de interesant pentru a prezenta o apocalipsa fara elemente straine sau neobisnuite...pur si simplu ce se intampla cu civilizatia daca ne dispare vederea, iar chestia asta, in sine e foarte interesant de observat. Filmul nu e original luat in mare, e original numai prin aceasta orbire in masa a intregii populatii pe care o arata in film, cel putin...

Multe din intrebarile ce le ridica acest film dupa vizionare pot fi raspunse daca pur si simplu gandim in cel mai simplu mod posibil...era mizeria aia pe hol din cauza ca eventual lumea nu mai putea sa se tina sa se duca la o baie la care oricum nu ii stiau locatia exact fiind orbi...de spalat nici nu mai vorbim, mai ales ca apa era mizerabila, nu exista sapun, etc...filmul asta e o oglinda foarte interesant care ne lasa sa ne vedem intr-un moment dificil, putin S.F., pe care nu il putem trece fara ajutor, eveniment dupa care ar trebui sa invatam ceva, noi ca oameni, insa ma indoiesc ca cineva se incumeta sa realizeze care ar fi acea chestie...nici filmul nu o arata pentru ca e normal sa o lase la interpretarea spectatorului, asa as fi facut si eu.

Sunt mult mai multe de spus despre filmul asta regizat de Fernando Meirelles, tipul care ne-a adus minunatul Cidade de Deus...mie insa mi-a placut si mi s-a parut interesant cu tot cu plot-holeuri care m-au facut pe mine, ca spectator, sa le umplu...

8/10

Un comentariu:

  1. Trebuie sa citesti cartea ca sa intelegi de unde vin "gaurile"...sau de ce...
    si eu sunt dependenta de filme, insa nu am trait niciodata emotii mai puternice ca atunci cand am citit cartea lui Jose Saramago - Eseu despre orbire... Trebuie sa faci diferente, de ex filmul " Perfume- the story..." a fost mult mai bun decat cartea lui Suskind...

    RăspundețiȘtergere