miercuri, 25 martie 2009

Videodrome {1983}

De ce, pana la urma, ne uitam la televizor? Pentru informatii? Pentru distractie? Pentru a trece timpul mai usor, mai repede? Va zic sincer...nu m-am mai uitat la tv, in mod serios (in sensul sa vad un program de la un capat la altul), de anu trecut cred ca din toamna. Nu mai exista nimic demn de vizionat...programele "distractive" de pe posturile romanesti sunt penibile si foarte, foarte slabe si chiar daca programele care imi plac cat de cat ca Mondenii si Cronica Carcotasilor nu mi se par penibile au cateodata un pateticism care mi-e greu si mie, un fan al lor, sa il ignor...si de fiecare data cand il vad nu sunt atent tot episodul ca stau la computer si fac ce fac de obicei. Unele sketchuri imi plac, altele le urasc...nu mai este nimic bun de vazut la tv. Nici macar pe Discovery...familia Teutul e o telenovela masculina, Mythbusterii ii vad pe net (la tv sunt episoade pe le-am vazut deja), o prada mortala e monoton si repetitiv...asta dupa o perioada cand ii urmaream. Si sunt prea multe reclame...si macar de ar fi bune...dar si alea's penibile.

Filmul lui Cronenberg arata relatia simbiotica dintre obiect fara viata si om...legatura, in acest caz, creata de violenta si nevoia de violenta pentru om. E deranjant sa vezi ce se intampla in filmul asta...e suprarealist, e hipnotic si la nivel metaforic zice adevarul. Suntem, unii dintre noi, dependenti de tembelizor, cateodata ne arata exact ce vrem sa vedem, violenta, secs, cele mai deosebite visesi fantezii...dar in mare parte vedem prostie ce ne putrezeste creierul, ce formeaza o tumoare, o alterare a creierului ce ne face sa gandim diferit din cauza ca am fost spalati pe creier, hipnotizati. Cam asta se arata atat de vizual in filmul asta...si pe langa aspectul vizual al filmului si substratul filosofic al omului (acela ca violenta face parte din natura omului si e imposibil sa scapam de ea decat printr-o radicala modificare a gandirii noastre) filmul e nu e prea deosebit...actorii joaca normal, nimic deosebit, regia e decenta facuta astfel incat sa te tina cat de cat interesat de subiect...dar cam atat...nu pot sa zic ca pe mine personal m-a uimit sau socat (insa faza cu uciderea de la final e groosem) chiar daca asa intentiona...

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu