joi, 9 iulie 2009

Four Weddings and a Funeral {1994}

Trebuie sa incep cu motivul pentru care nu am vizionat filmul asta atunci cand am avut sansa la tv sau in trecut cand am trecut peste el cu vederea dar l-am ignorat...pai sunt cele 4 nunti din titlu. Desi mi se par a fi etape esentiale in viata unui om am crezut si inca cred ca sunt mult prea siropoase pentru gustul meu. Niciodata nu am fost fanul unei nunti la noi, in credinta ortodoxa, ca sa nu mai zic de cele mult mai siripoase americane sau britanice care seamana foarte mult.

Acum nu ca regret ca nu l-am vazut pana acum, ca n-am de ce...dar a fost al naibii de amuzant de vizionat pentru ca e un film al naibii de amuzant. Cel putin la primele doua nunti te caci de rasi. Din cauza lui Simon Callow, un tip extrem de direct, care rade sarcastic in fata prostiei si ale carui teorii despre casnicie sunt oarecum triste si amuzante in acelasi timp. Incearca sa defineasca iubirea. Apoi este Hugh Grant, despre care multi cred ca a facut cel mai bun rol din viata lui cu filmul asta iar eu cu siguranta cred ca s-a descurcat exemplar. Iar la nunta numarul doi, cei doi din prima ramand la fel de amuzanti il mai avem si pe genialul Rowan Atkinson a.k.a. Mr. Bean in rolul preotului balbait ce oficiaza pentru prima data in viata lui o casatorie. A fost o scena geniala din care nu m-am putut opri din ras. Deci efectiv am ragusit la cat de mult am ras. A fost perfecta.

De acolo, umor se lasa pe planul doi si se focalizeaza pe romantism si pe dramatism. Ordinea cronologica a lucrurilor nu e ca in titlu ca altfel s-ar fi terminat trist, nu-i asa? Asa ca sunt 3 nunti, o inmormantare extraordinar de trista si apoi o nunta care nu se termina prea grozav pentru mireasa. Nu zic care si cum si cu cine si cand pentru ca stric supriza si chiar merita de vazut. Il recomand. Eu cel putin pastrez filmul asta si pentru ca e de referinta dar si pentru ca e enervant de amuzant, chiar si acum, dupa 15 ani.

Scenaristul, care zic eu, e cel mai important om din acest film, a facut o treaba extraordinara si acum am vazut de ce e atat de amuzant. El a creat personajul lui Bean, el a scris Rowan Atkinson Live, episoade din Black Adder, Black Adder II, 3 si 4, episoade din Mr. Bean, Love Actually, si ambele jurnale ale Bridgetei Jones. Si acus vine The Boat that Rocked, un film pe care il astept cu nerabdare si acum astept sa ma inec de ras cand o sa-l vizionez.

Revenind la ale noastre. Filmul e bun. Comedia e reala, nu fortata si chiar actiunea filmului e plauzibila si smulsa din taramurile realitatii. O nunta e ca in film, nici mai mult, nici mai putin. E amuzant pentru ca e adevarat, cum se zice. Asadar nu imi ramane decat sa-l recomand la toti, tineri, batrani, femei, barbati, absolut oricine. Pentru ca e pentru toata lumea.

8.25/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu