joi, 16 iulie 2009

Lethal Weapon {1987}

Primul din serie, nu si ultimul pe care am sa-l vizionez eu insa prezic ca sunt de in ce mai slabe. Am sa vad...insa am sa le vad cu mintea deschisa, ca si cum nu as fi vazut precedentele.

OK...stiti filmele care le dadea Pro Tv-ul in anii '90? Alea cu politisti care au misiuni incredibile, care le ameninta viata indiferent unde ajung si cum? Asta e unul din acela care a dat celorlalte filme de unde sa copie...de unde sa formeze clisee. Politistul care are o rulota pe plaja, politistii care trag incredibil de bine, indiferent de stres sau situatie, de fiecare data cand familia este pusa in pericol politistii lucreaza de 10 ori mai bine, evident, niciodata nu sunt impuscati mortal, finalul e fericit, parteneri care la inceput se cearta ajung sa fie buni prieteni...si asa mai departe.

Insa un lucru e sigur...e foarte distractiv. Prost cum e el...nu chiar prost insa povestea e destul de subtire si usor de inteles. Actingul e standard cu standardele iesiri de furie si tipaturi insa personajul lui Mel Gibson are ceva in plus fata de ceilalti...e un piculet nebun, sau face pe nebunu. Si aceasta nebunie e sursa multor poante amuzante care fac din personajul Riggs unul foarte distractiv de urmarit. Cand eram mic probabil l-am vazut la tv, dar ce intelegeam eu din filme? Ma uitam la imagini ca engleza am invatat-o inainte de a putea citi calumea subtitrarile.

Cei doi insa, Mel Gibson (srgt. Martin Riggs) si Danny Glover (srgt. Roger Murtaugh) fac unul din cele mai bune cupluri/parteneriate de pe marele ecran, completandu-se reciproc si dupa modelul lor s-au format celelalte parteneriate de personaje...bine, sunt sigur ca ei doi nu sunt primii insa cu siguranta sunt un exemplu de urmat. Unui din ei e un tun tanar necontrolabil, celalalt e calm si calculat, totul ca la carte, experimentat. De fapt, pana si in Se7en e la fel si cate si mai cate filme.

Deci pana la urma e foarte misto de vazut, e produs de Joel Silver (tipul care a produs Matrixurile) asa ca actiune este la greuceanu.

8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu