sâmbătă, 17 iulie 2010

Le concert {2009}

Filmul lui Radu Mihaileanu care am vrut sa-l vad de cand a aparut, la sfarsitul anului trecut...mi-am zis: Film strain complet regizat de un roman...asa ceva e foarte rar. Apoi, dupa o perioada am inceput sa aud numai lucruri bune despre el...iar posterul imi zicea atat de multe (cel cu omul de servici pe scena in centrul atentiei). De abia acum am avut sansa sa-l vad cum trebuie...cred ca daca mergeam la Victoria sau Republica se auzea si se vedea ca dracu asa ca bine ca nu m-am dus.

Filmuletul de 2 ore are o poveste complexa, gandita, dar nicidecum una in care sa te pierzi din cauza detaliilor sau ale micilor povesti spuse pe langa cea principala. Un fost dirijor gaseste sansa sa isi retraiasca trecutul (de data asta spera ca in mod favorabil) dupa 30 de ani. Trebuie sa adune 60 de cantareti al diferite instrumente pentru a compune o simfonie...multa comedie in partea asta din cauza ca nu sunt tocmai coordonati sau bine organizati iar spiritul lor seamana foarte mult cu al nostru. Se vede spiritul romanesc desi Mihaileanu sta in Franta de 30 de ani...in special in scenele unde se mai gasesc si tiganii...afisati aici intr-o lumine favorabila lor. Foarte bine, la asta incontestabil se pricep...la muzica ma refer.

Dirijorul nostru, batjocorit si inscenat acum 30 de ani, are in cap si un plan ascuns. Trebuie sa invite o violonista speciala care face parte din acest plan...violonista e jucata de Melanie Laurent pe care o cunoastem din Inglorious Basterds. Actorii romani pe care i-am vazut in diferite scene (in special la nunta ruseasca...Ion Sapdaru ca ginerele imbatat a fost pa-na-ra-ma :)) ) au fost un motiv in plus pentru care mi-a placut filmul si au fost folositi decent...chiar daca nici unul in rolurile principale.

Recomand cu caldura filmul pentru ca e genul de film care il poti vedea de mai multe ori fara sa te plictisesti iar scena din final cu "Concertul" lui Tchaikovsky starneste o gramada de sentimente concomitent si e construita perfect. Ca sa nu mai zic nimic de fanul muzicii in general, clasice in particular...filmul e obligatoriu. Asa ca, vizionare placuta!

8.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu