sâmbătă, 5 octombrie 2013

Maniac {2012}

E dereglat filmul asta si de asta il face oarecum bunicel. Din moment ce am vazut ca joaca batranul nostru Elijah Wood (da, pai are 32 de ani) mi-am imaginat ca are potentialul sa fie un excelent psihopat...il ajuta fata si stilul sau lejer si linistit.

Asta daca pot sa spun ca Wood e maniacul...stilul folosit aici e de filmare la persoana intai, in cea mai mare parte. Deci rolul maniacului a fost impartit intre Elijah si regizorul Franck Khalfoun. Un regizor care a scos cat a putut din acest film si a combinat tensiunea palpabila cu gore-ul ce ne aduce aminte de trecut. Scalparile viscerale au fost la ordinea zilei.
Elijah a interpretat un personaj distrus, un psihopat cu probleme psihologice create in copilarie de catre curva lui de mama. E destul de "text-book" problema lui cand vine vorba de psihopati. Ti-ai vazut mama goala, cand erai el mic, facand sex cu niste necunoscuti? Ai sa cresti sa fii un psihopat...daca nu primesti ajutor, bineinteles. Sunt sigur ca ajutorul ala e de mare ajutor...cititi ironia din replica asta? In mod special mi-a placut scena in care niste tipe din trecutul lui il desfigureaza aratand adevarata fata a maniacului...un manechin de plastic, lipsit de personalitate si gol pe interior.
Sunt si cateva momente moarte in film si nu mi-a placut ca nu au ramas consistenti cand a venit vorba de reflexia lui Wood in oglinzi sau suprafete de acest gen...nu se alineau privirile, unghiurile erau gresite...dar ma rog, cred si eu ca nu aveau tot timpul bani sa-l puna perfect perpendicular cu oglinda, de fiecare data. S-a indus aceasta perceptie si a funcitonat de cateva ori.
Pentru un horror cu psihopati si gore, filmul merge. Nu e stralucit dar e bun de vazut intr-o seara cu prietenii.
7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu