vineri, 24 octombrie 2008

Lumea tramvaiului...

Fiind un student c0nstiincios ce sunt eu, pe persoana fizica, merg, ca oricare alt student constiincios in fiecare zi (mai ales la seminarii) la facultate. Iar fiindca facultatea e departe de locul unde locuiesc eu, eu fiind rezident al cartierului Billa-Gara iar facultatea fiind tocmai in Podu Ros, mi-e mai usor sa iau un mijloc de transport in comun decat un mijloc personal de calatorie.

Da, am incercat cu masina dar drumul era cu cateva minute mai lung din cauza ca traficul la ora 7 jumate e sub orice critica ca toti idiotii cu impresii se duc la munca cu masina si eu le urmez exemplul...si cand merg ce vad? Linia de tramvai e libera deci tramvaiul nu are trafic decat la intersectii, unde are prioritate de cele mai multe ori. Un drum cu tramvaiul ma ia 15 minute (de cele mai multe ori) pe cand unul cu masina dureaza si jumate de ora cateodata, pe aceeasi lungime de traseu. DA! Si apoi mai gaseste si loc de parcare in deja aglomeratul Iasi. Asa ca mai bine imi las masina in parcare si o iau cu mine numai cand am de mers distante mult mai mari si am de facut mai multe checkpointuri prin oras. Si orasul se vede ca e plin de boi care merg la servici cu masina proprie si se intorc cu masina proprie...ca is ei mari idioti...cum se vede? Pai, dimineata ce e aglomeratie si dupa-amiaza la 5, cand vin si pleaca oamenii de la scarbici. E trist si te mai intrebi si de ce injuri ca imbecilul ca e trafic. E trafic din cauza ca in orasu asta sunt o sumedenie de masini. O masina la 2 capete de locuritori cu potential de permis. Suntem 300000, dintre care scoatem copiii sub 18 si mosnegii care nu mai conduc si nu ar trebui si ajungem cu vreo 200000 de locuitori, ei bine, in Iasi sunt 91000 de masini. Numar imens.
Sfatul meu e: Folositi mijlocul de transport in comun!!!

Dar deja am deviat de la subiect.
Asa...tramvaiul, da, o lume intr-o lume. O lume in care exista ciocniri mult mai probabile decat afara, ciocniri verbale, bumping into each other ca e aglomeratie, ciocniri. Asa...e o lume fascinanta. Fiind student am gasit o posibilitate "smechera" de a cumpara abonamentul. Tot ce am avut nevoie au fost carnetul de student, legitimatia de transport si 12.4 lei. Astia 12.4 lei se traduc in limbaj de student in abonament pe toate liniile timp de o luna. Pe cartonasul care il am eu, care e identic cu cel de la orice chiosc RATP scrie 62 lei...deci o diferenta considerabila. Numai ca eu nu il iau de la orice chiosc RATP ci de la o camera dintr-un camin al universitatii...si nu. Nu e vorba de falsificari in camera unui cionghi bonghi de student. Pe latura mica a cladirii se afla o serie de birouri, iar intr-una din ele este o doamna ce vinde astfel de abonamente la preturi de nimic. Deci 12.4 lei pe orice linie de tramvai sau autobuz...adica pot sa merg efectiv peste tot cu atatia bani...bine, peste tot in Iasi.

Si cu asta, lumea tramvaiului devine posibila fara stres ca nu ai bilet sau mai stiu eu ce. Asa ca sunt liber sa vad ciudateniile care mai intra in lumea asta. Astazi vorbim in mod special despre o intamplare relativ recenta. S-a intamplat intr-o dimineata in tramvaiul 3.
Controlorii din Iasi au un alt fel de sistem de a controla biletele...unul foarte interesant si facator de maro in chiloti la cei care nu au bilet. Cum se opreste tramvaiul in statie, controlorii deschid usa si sunt primii ce urca si opresc pe oricine doreste sa coboare, fie ca are bilet, fie ca nu. Cei mai mult nu au bilet din cauza ca sunt primii la usa cand vad controlul afara. In aceasta zi au fost foarte multi si printre acestia se afla si o rromanca (urasc sa le zic asa, asa ca de acum am sa ma refer la ei prin numele cu care ii cunoastem de ani si anume tigani). Deci, aceasta tiganca care nu era ca o tiganca normala, in sensul ca nu se imbraca colorat sau exagerat (da, asta e normal la ele), dar era normala prin felul cum tipa ea - la fel ca orice alta tiganca. Bineinteles, nu avea bilet, dar asta nu inseamna ca nu are voie sa se puna in gura cu controlorul. Si asa a si facut.

-Ai bilet?
-N-am.
-Cobori la urmatoarea.
-Nu cobor! Da ce, e tramvaiu' tau?
-Da, e al meu.
-Daaaa, e tramvaiul lu taica-tu.
-Si esti smechera?
-Da, sunt smechera.
-Si unde ti-e mertzanu de esti asa de smechera?
-Eee, e la service...
(ce sa mai zica si ea)
A continuat sa vorbeasca "frumos" in stilul ei caracteristic...dar si cand s-a ajuns in statia urmatoare. Nu vroia sa plece si se tinea strans de stalp inteligenta. Vine controlorul si o trage de stalpul ala de parca...de parca...a tras o tiganca ce se tine strans de un stalp...s-a desprins ca o carpa si s-a prins de alt stalp, cel de la usele tramvaiului. S-a deschis usa si ea tot stransa se tine...a impins-o controlorul de la spate ca de nu o tinea de geaca cadea cu mutra de asfalt. Au dus-o intre doua chioscuri (din statia respectiva) si a inceput sa vorbeasca cu ea, nu politicos. Imediat alti 2 controlori au inconjurat-o...si ea sa facea din ce in ce mai mica...nu insa si gura ca si cu usa inchisa tot se auzea cum zbiera "CEEE??? ESTI SMECHER???".

Un comentariu:

  1. Am senzatia ca ai vrut sa mi povestesti acest incident,dar am deviat de la subiect si nu mi ai mai zis nimic...Sunt sigura:)

    RăspundețiȘtergere