luni, 9 ianuarie 2012

Tinker Tailor Soldier Spy {2011}

Nu pot sa spun ca m-am dat in vant dupa film pentru ca a avut nevoie de o doza mai mare de atentie decat am putut sa-i ofer. Plus cele cateva intreruperi pe care le-am avut nu au ajutat ca filmul sa fie pentru mine unul inchegat si fluent.

Apoi, colac peste pupaza am avut impresia ca filmul are lipsuri in plot anume puse acolo pentru ca vizionarea sa fie mai dificila si astfel sa para un film mai inteligent. Oricum, nu cred ca e vorba de asta. Filmul e usor de vizionat...daca esti dedicat lui. E un film de razboi, this one, yes it is. E un razboi al mintilor si munitia e informatia atunci cand o iei de la adversar...iar englezii au fost cam darnici cu informatiile lor crezand ca primesc ceva de "aur" inapoi. Pentru ca da, nu a fost ceva cinstit. Nu s-a facut spionaj cum trebuia ci pe fata, metoda usoara...eu, spion englez, vand adversarilor (Karla) informatiile mele uber-secrete pe niste informatii de 2 bani, dar eu sunt prea tont sa stiu ca sunt informatii de 2 bani. Asadar, angajatul MI6-ului care a iesit la pensie, domnul Smiley de mai sus, e chemat inapoi sa curete terenul.
Inainte de asta el trebuie sa fie un detectiv excelent si sa urmareasca jocul de la un capat la altul. Sa cunoasca jucatorii si misiunea lor. Aici intervin fazele cand parca lipsesc informatii pentru a induce in eroare spectatorul, sa-l faca sa creada ca nu a fost suficient de atent pe parcursul filmului. In cele din urme totul are sens si vinovatii sunt gasiti iar unii, pedepsiti...pentru ca nu e normal sa joci in afara regulilor, iti poti distruge echipa si chiar tara prin jocuri murdare de genul asta...esti tradator de patrie si aici se pune foarte mult pret pe asta.
Ca realizare e un film foarte frumos filmat, foarte profesionist, foarte tehnic dar mai putin artistic...totul a fost rece, pana si interpretarea de piatra a actorilor...care ma gandesc ca a fost intentionata asa pentru a arata inteligenta si calculatorul din fiecare. Tom Hardy ce a avut personajul cel mai predispus la emotii, el fiind tanar si nestiind brutalitatea vietii si a acestui joc...inca. Toti joaca asa cum trebuie...foarte bine, presupun, pentru ca pe mine m-au convins. De vazut.
8/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu