marți, 23 aprilie 2013

Sphere {1998}

Daca e sa ma iau dupa nota de pe imdb, filmul e cam under-rated, dupa parerea mea. E chiar un science- fiction bine facut si destul de darnic in detalii legate de partea S.F. astfel incat ajung unele din ele, la un moment dat, sa fie plauzibile.

Dar, ca orice S.F. facut vreodata, nu se poate sa nu fie exagerat intr-o oarecare masura. Totusi, incerc sa-mi leg capul in jurul notei de pe imdb care, de data asta, nu prea o inteleg. Nu e ca si cum filmul asta face parte din categoria aia tembela de filme care se bazeaza pur si simplu pe efecte sau sperieturi ieftine...da, unele efecte par cusute cu ata alba (cum ar fi pestii sau meduzele) insa asta iti arata inca o data ca filmul nu se bazeaza pe ele pentru a duce povestea mai departe. Eu am incercat sa imi dau seama ce facea sfera aia pana inspre final, cand am vazut, o data cu personajele principale, ca ea doar se distreaza prin intermediul personalitatilor vizitatorilor lui...cine vede, cunoaste...asta se intampla cand stai 300 de ani fara interactiune.
Actingul a fost chiar foarte bun. Pe Sharon Stone nu am vazut-o eu in prea multe filme dar chiar mi-a placut cum a jucat aici...aa, si in The Quick and the Dead mi-a placut. In Basic Instinct, meh, nu prea. Dustin Hoffman e bun in fiecare rol si datorita scenariului care nu contine replici de doi bani, a facut o treaba foarte buna. Urmeaza apoi Samuel L. Jackson...iar o buna bucata din final au dus filmul numai ei trei si au fost mai mult decat ok. M-a surprins placut filmul. Mi-a placut structurarea pe capitole, mi-a placut referinta catre cartea lui Jules Verne...mi-a placut teroarea, angoasa psihologica, sperieturile. A fost la inceput grafic prin felul cum te surprindea si apoi te lua incet-incet pe plan interior, psihologic.
E mai mult decat pare la prima vizionare si chiar il recomand. Pentru mine a fost prima vizionare desi cred ca a fost pe la tv, de fapt sigur a fost.
7.2/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu