luni, 8 aprilie 2013

Yi yi {2000}

Yi yi: A One and a Two...
Life, man...you know...? Life...uhhh. Life! Are 3 ore filmul asta, oameni buni. E mult in acest caz special pentru ca se simt...si inca se simt prea bine. L-am vazut pe parcursul a vreo 3 vizionari...ultima, cea de o ora jumatate tocmai s-a termina...si sunt prea multe de spus.

Pot sa apreciez un film de genul asta pentru orice mi-a oferit ca spectator si ca iubitor de cinema. Ca iubitor de cinema mi-a aratat ce inseamna regie calumea, regie care foloseste totul dintr-un cadru, fiecare extra facand o treaba specifica si asta se vede rapid. Ca spectator mi-a oferit spectacolul vietii spus exact asa cum se petrece...cu misterele ei, cu intrebari fara raspuns, cu de-ce-uri pierdute in ecoul lor. Am incercat sa inteleg ce mi-a transmis filmul si cred ca ce a vrut sa-mi arate e speranta.
Totul a inceput cu o nunta care din start arata semne de stangacie. Nunta s-a terminat cu un anevrism si implicit, o coma. Totul s-a dus la vale de aici si noi urmarim cum familia se renaste din cenusa. Cum fiecare membru abordeaza fiecare impas intr-un mod realist si deloc contrar asteptarilor noastre. Acesta e exemplu perfect de film anti-hollywood. Bineinteles, stilul asta de regie si productie o regasim si in multe din filmele tarii noastre...povesti profunde despre conditia umana, despre greseli si despre viata.
Revin la "ore" si tempo-ul filmului. Imi pare rau ca nu am facut asta cand a trebuit dar daca vedeam filmul asta de la inceput cu 2 x viteza, il terminam intr-o ora jumate si vedeam exact aceleasi chestii si simteam exact aceleasi lucruri. Nimic din film nu a avut vreun moment de graba, ceva ce nu putea fi privit lejer la 2x. Ma rog, e singura mea buba ca in rest filmul e excelent si complex la nivel de poveste dar e greu de vizionat.
8.1/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu