joi, 18 aprilie 2013

Thieves' Highway {1949}

M-a cam dezamagit, din pacate, acest film al lui Jules Dassin. Ce a fost de vina a fost subiectul...sau mai degraba cadrul in care este pus...transportul de mere. Eu stiu ca de acolo se incep jocurile murdare, de la cele mai simple si generale chestii, dar totusi, mere?

In final s-a desfasurat asa cum ma asteptam...pentru un moment am avut impresia ca o sa se termine fericit, sincer, mai ales cand l-am vazut pe personajul principal ca deja umbla fericit cu banii in buzunar, umbla fericit si mai si tipa in gura mare cati bani are. Uff, naiva treaba. Asta e alta chestie care m-a deranjat, a avut multe cazuri in care arata ca lumea e mai naiva decat ar trebui. Bine, poate si eu am fost naiv sa cred ca o sa se termine fericit - fericit. O zic de doua ori pentru ca fericit s-a terminat...dragostea a fost cea care a invins.
Subiectul ales m-a facut sa privesc tot filmul cu alti ochi. Am fost distant, plictisit...asta pentru ca si pasul a fost cateodata prea linistit ori personajele erau prea proaste ori prost jucate...chiar incepuse sa ma enerveze jocul colegial de a sâcâi omul cu caruta aia de camion. Nu am vazut rostul cand cei din urma puteau sa ajunga inaintea lui la destinatie, sa-si faca treaba si sa se intoarca la el pe drum. Ma rog...personajul principal are un scop nobil, a carui sanse sunt favorabile in final. Inital toate semnele aratau spre dezastru si apoi se intoarce roata prea brusc si prea nefiresc pentru spectatori. Au fost multe chestii care nu s-au legat calumea...scenariul a fost buba principala care a cauzat toate neregulile.
Mafia fructelor si legumelor nu e asa de organizata si de periculoasa comparativ cu cea care se ocupa de bautura, droguri si femei. Asta a fost liga mica. Chiar si asa nu pot sa zic ca violenta nu a fost socanta...pentru 1949 este destul de.
7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu