joi, 29 ianuarie 2009

All about Eve {1950}

E bun, e grandios, e profund...dar nu mi-a placut.
Pus si simplu mi s-a parut un fel de telenovela mai high-brow...jignesc pe cineva? Don't care...
Chiar cum am ajuns la final mi-am dat seama ca nu am vazut ceva cu totul extraordinar sau magnific...e tot vorba despre pierderea umanitatii in industria vedetelor, tot despre cum vedetele nu sunt niciodata unice ci pur si simplu sunt copiile vedetelor precedente dar cu tehnica mai avansata sa tina pasul cu prezentul...si nu e vorba despre Eve, femeia din film ci despre femeie...despre toate femeile - de unde si concluzia ca e o semi-telenovela.
Evident, conceptul de telenovela e nou fata de acest film deci nu fac decat sa par incult din cauza ca eu compar ceva nou si prost cu ceva vechi dar pana la urma bun...asa ca scuza mea e: In lipsa unui cuvant mai bun (vazut din ambele sensuri)...
Se termina asa cum incepe si cred ca si asta e ideea, sa sublinieze faptul ca nimic nu e nou, are doar alta fata...toate sentimentele cu care ne jucam de'a lungul timpului sunt aceleasi, suntem aceeasi oameni de mii de ani de cand exista civilizatia si conceptul de societate...Nu ne schimba nici razboaiele, nici moartea si deci nici mai mare dusman al nostru, timpul. Daca stau si ma gandesc, din punct de vedere sentimental ne este imposibil sa evoluam decat daca gandirea o ia inaintea inimii, doar atat...si probabil o sa se intample si asta. O dezumanizare in masa, atunci cand lucrurile intangibile si cateodata superficiale sunt sterse pentru totdeauna...dar cine stie...poate nu o sa se intample chestia asta tocmai din motivul asta. Nu vrem sa pierdem ceva ce ne deosebeste de restul animalelor si astea fiind sentimentele si faptul ca le putem exterioriza.

Despre personajele din film nu poti sa vorbesti de frumos pentru ca nici una nu e frumoasa...ba una e scorpie si o arata, ba una e prea blanda si e luata peste picior, ba alta e un lup in haine de oaie sau cum i se spune in film, mielusel. Nici barbatii nu sunt mai prejos...ei doar incearca sa inteleaga femeia...mare greseala. Sa infaptuiasca imposibilul...chestia e ca nu prea pierde sau castiga nimeni nimic in filmul asta...un premiu e castigat, dar la ce pret?
Bette Davis e in rolul principal, dar la fel e si Anne Baxter care mi-a dat impresia ca a jucat mult mai bine decat Davis...ambele fiind deja de un calibru imens atunci cand s-a filmat.
Eh, in rest ce sa mai zic? A castigat 6 Oscaruri...inclusiv pentru cel mai bun film, cel mai bun scenariu si regie si doar unul pentru acting, la un personaj secundar masculin. Cam atat...
Chiar daca nu mi-a placut nu inseamna ca nu pot sa-i dau nota pe care o merita...pur si simplu nu e pentru mine...
9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu