miercuri, 7 ianuarie 2009

Defiance {2008}

Un film nu prea reusit avand in vedere povestea buna si diferita fata de celelalte filme de razboi din al Doilea Razboi Mondial. Probabil din cauza ca regizorul a fortat unele scene pentru a scoate lacrimi, a ales sa le faca melodramatice incat sare in ochi prostul gust (nu de ultima speta) si exagerarea...dar nu tot timpul e asa in filmul asta...
In marea sa parte a fost un film decent, in care actorii au jucat puternic insa nu neaparat bine, in care actiunea a fost buna dar nu deosebita, avand chiar un moment in timpul luptei care ne aduce aminte de scena de la inceputul lui Saving Private Ryan cand personajul lui Tom Hanks, profesorul de engleza, are un moment de amnezie temporala si surzeala (sa-i zicem confuzie cauzata de suflul unei bombe cazute in apropierea lui), moment ce il are si personajul lui Daniel Craig...mie mi s-a parut cam lame furatul acestei scena, adica da, e buna, dar ce rost avea sa faci privitorul sa-si aduca aminte de filmul lui Spielberg? N-ai bani sa faci ceva original? Eu creca ai...
Cum am zis mai sus povestea e bunicica, o poveste reala despre supravietuire in care doi frati Bielski formeaza un grup ce cred ca ar putea supravietuii in padure in timpul razboiului...si reusesc...eu ii aplaud iar curajulor lor si perseverenta trebuie laudata. Au facut un bun enorm stand in fata puterii germanice doar cu cateva arme (la inceput) si mult cojones. Kudos fratilor Bielski ca nu au dorit recunoastere dupa ce razboiul s-a terminat si au ales sa se mute in America sa vanda camionete...
Accentul actorilor pare bunicel, cu toate ca sunt sigur ca in fata rusilor accentul e si el cam lame si comic...nu stiu, mie mi s-a parut bunicel, avand in vedere ca avem in fata noastra actori de Hollywood, nu de film independent sau actori originali ai acelor zone in care a avut batalia (Bielorusia de atunci, Lituania de azi, la cateva sute de kilometri de locatia originala a fratilor).
Regizorul Edward Zwick a mai regizat filme ca Glory, The Last Samurai, Blood Diamond si alte cateva pe care nu le-am vazut...si din astea cel putin imi dau seama ca regizorul se bazeaza pe a spune o poveste istorica, reala intr-un stil foarte Hollywoodian, dramatic si plin de explozii si gloante. Nu zic ca e rau, dar daca o lasa mai moale cu scenele de actiune si dramatism si se concentreaza mai mult pe a spune povestea poate i-ar iesi ceva cu adevarat memorabil...dar nu cred ca pe asta vrea el sa se bazeze ca gloantele si bombele se vand bine...(la propriu si figurat).
All in all, cred ca il recomand, cu toate ca e cam lungut si poate parea plictisitor...si e dar eu personal nu am simtit asta.
7.5/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu