miercuri, 11 august 2010

My Son, My Son, What Have Ye Done {2009}

Am sa ignor faptul ca filmul desi e din 2009 inca nu a aparut pe dvd asa ca am gasit versiunea asta dvd-screener care a avut prezenta inscriptia aia pe toata durata filmului...most annoying.

Michael Shannon este un actor foarte bun...ne-a aratat asta cel mai mult si cel mai bine in Revolutionary Road dar o arata si aici sub indrumarea excelentului Werner Herzog. Astia doi sunt motivul pentru care am vazut filmul asta in primul rand. Nu stiam despre ce e vorba, am intrat cu zero asteptari si zero cunostinte despre ce o sa fie vorba. Nu neaparat am fost surprins dar cand am vazut casa de productie a lui Lynch in generic si numele sau la producatori...am zis, ii bun...un mind-fuck total. Dar nu a fost asa. A fost ceva cat se poate de coerent spus cu mici insertii ce au legatura directa cu personajul principal.

Brad McCullum (doua litere de fiecare...de unde si personalitatea sa "zglobie") este tipul asta maniaco-depresiv care inca traieste cu mama sa nebuna dar care aparent are o logodnica. Cum a reusit, nu stiu...de fapt, el nu ne-a fost prezentat in nici un moment ca o persoana normala ci din momentul in care a inceput totul. Plecarea sa prin Peru (am sa presupun) descoperind o noua latura spirituala a sa. Aa...plus cele ce s-au intamplat acolo i-au cauzat o oarecare trauma. Apoi, totul seamana foarte mult cu o piesa tragica de origine greaca. Zic asta pentru ca in asta juca si asta i-a hranit nebunia in continua crestere.

Cam tot filmul e o analiza psihologica asupra unui subiect, in acest caz, acest tip de 30 si ceva de ani, care inca locuieste cu mama sa, care nu are bani, nu are viitor, nu are perspective, nu are practic nimic, insa are o logodnica care il suporta. Ceea ce a facut cu mama sa pare justificat, dar totul e foarte grecesc in filmul asta asa ca totul trebuie luat metaforic...el insa a luat-o mult prea in serios.

E un film misto insa subiectul limitat si lungit nu ii da sanse sa fie un film memorabil. Poate il salveaza cele cateva imagini interesante si cele cateva replici rasarite cum ar fi..."ei sunt vulturii mei travestiti" zise Brad referindu-se la pasarile sale flamingo. A fost interesanta aceasta descoperire treptata a personajului si alunecarea lui in nebunie curata. A meritat.

7/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu