luni, 8 martie 2010

Oscar 2010

Hai ca incepe si chestia asta in cateva minutele...ca si anul trecut: live-blogging, daca se numeste asa...(ups, aceeasi poanta ca anul trecut...trebuie sa mai schimb scenaristii)

Deocamdata le pun asa, dar pana la sfarsit o sa fie in ordinea in care sunt "strigate"...iar premiul cel mai mare e la final.

Cel mai bun actor in rol secundar: Christoph Waltz pt. Inglourious Basterds...1/24 ghicite.

Cel mai bun film de animatie: Up - regie: Pete Doctor...2/24.

Cel mai bun cantec original: "The Weary Kind" - T-Bone Burnett, Ryan Bingham...3/24

Cel mai bun scenariu original: The Hurt Locker. SHIT, SHIT, SHIT!!! Ah well...

Cel mai bun scurt metraj - animatie: Logorama. Da, n-am ghicit dar e bun.

Cel mai bun documentar - scurt metraj: Music by Prudence. Again, nu-i cel ales.

Cel mai bun scurt metraj: The New Tenants. Astea sunt imposibil de ghicit.

Cel mai bun machiaj: Star Trek. 4/24

Cel mai bun scenariu adaptat: Precious: Based on the novel Push by Sapphire - Geoffrey Fletcher - se intampla multe chestii ciudate anul asta :))

Cea mai buna actrita in rol secundar: Mo'Nique pt. Precious 5/24

Cea mai buna scenografie: Avatar 6/24

Cele mai bune costume: The Young Victoria ... oarecum l-am ghicit, dar nu chiar. Alesesem Coco inainte de Chanel.

Cel mai bun montaj de sunet: The Hurt Locker. Avatar dudes, a pierdut...dar merita si Hurt Lockerul.

Cel mai bun mixaj de sunet: The Hurt Locker. Aceeasi chestie ca mai sus.

Cea mai buna imagine: Avatar. This is bullshit. Cei de la academie habar n-au ca e 60% CGI.

Cea mai buna coloana sonora: Up - Michael Giacchino. 7/24

Cele mai bune efecte speciale: Avatar 8/24

Cel mai bun documentar: The Cove 9/24. YES!

Cel mai bun montaj: The Hurt Locker 10/24

Cel mai bun film strain: El secreto de sus ojos. WTF ma, WTF?!?!?!

Cel mai bun actor: Jeff Bridges 11/24

Cea mai buna actrita: Sandra Bullock 12/24

Cel mai bun regizor: Kathryn Bigelow 13/24

Cel mai bun film Oscar 2010: The Hurt Locker

Nu seamana cu cele pe care le-am facut pe acest blog insa sunt cele care le-am facut la un concurs...e totusi vorba despre ce o sa castige, nu ce vreau eu sa castige.

Revin cu completari:

Deci...I.B. a luat o mega tzeapa miseleasca in seara asta. Comportamentul academiei fata de acest film a fost de cea mai joasa speta. Nu tu cea mai buna imagine dar il ia Avatar care e 60% facut pe calculator? Nu tu cel mai bun scenariu original care de departe e cel mai bun scenariu de anul asta, cel din T.H.L. fiind plictisitor si neinteresant...Nu tu cea mai buna editare, chiar daca am zis ca o sa castige THL? De ce nu putea sa fie o surpriza aici?

Si THL e si din 2008. Ce tampenie. Ce joc murdar din parte academiei. Daca nu era tampenia putin-peste-mediocra THL nominalizata anul asta IB curata podeaua cu toate premiile pe care le-a ratat, desi a fost nominalizat. E pacat. Acum o sa ramana in istorie un film cu iz independent pe cand academia nu face chestii de genu asta...le alege mari si colosale. Cel putin asa era la inceputuri, in vremurile frumoase. Iti aratau ce poate sa fie un film...nu cat de mic poate sa fie. Dar pe de alta parte ma bucur ca Avatar nu o sa fie amintit peste ani ca fiind castigatorul Oscarurilor de anul asta. Am suflat usurat dar deja de la mijlocul ceremoniei stiam ca o sa se intample asta.

Avatar a fost ignorat la greu dar a primit atentie unde a meritat, in afara de imagine, aici nu. Efecte si scenografie. Oricum, pentru mine tot I.B. ramane filmul anului si unul din cele mai bune filme facute, a intrat oricum in top 100.

Dar s-a terminat si anul asta si inca o data academia ma dezamageste. La anu nu cred ca ii mai incant cu atentia mea la ore atat de tarzii. N-are rost. Depinde ce o sa fie nominalizat, poate. Oricum, a fost extraordinar de plictisitoare ceremonia si in afara de vreo 2 faze...Ben Stiller in costum de Na'vi si discursul Sandrei, cam nimic de mentionat. Cei doi prezentatori au fost varza...exceptand gluma cu evreii catre Waltz.

Dar s-a facut semi-dreptate. Sunt multumit chiar daca nu a castigat ce am vrut. Evident ca se intampla.

6 comentarii:

  1. In mare s-a facut dreptate, a fost cu mult mai corect decat in alti ani.
    Ma bucur ca Hurt Locker a luat mai multe decat Avatar, cele 2 mari premii sunt pe merit.
    La actor/actrita iarasi sunt corecte, cu un semn de intrebare (dar mic) la Sandra Bullock.
    La film strain nu am pretentii, intotdeauna americanii au fost pe invers la aceasta categorie, urmeaza sa vad filmele si sa-mi dau cu parerea dupa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca Avatar a fost umilit...in mai multe ocazii. Faptul ca din 9 nominalizari sa iei numai 3 e una din cele mai dure pedepse pe care le poate lua un film...

    Dar ce mai zic de I.B. ca a patit la fel. Si nu e corect. Dar na...

    RăspundețiȘtergere
  3. Personal mie nu-mi place Q.T., I.B. m-a lasat rece, m-am uitat doar pt ca era nominalizat la Oscar pentru ca in ultimii ani i-am cam sarit filmele.
    Asa ca nu a putut decat sa ma bucure faptul ca a fost ignorat, asa merita :p.

    E drept ca pe vremea mea (adica pe la Pulp Fiction) mi se parea cel mai tare regizor ever dar de atunci a trecut multa vreme, eu m-am schimbat, el s-a apucat sa-vi verse frustrarile de regizor prin filme.. asa ca momentan ne ignoram :).

    RăspundețiȘtergere
  4. Apropo mie cel mai bun film mi s-a parut The Messenger, cu o clasa peste Hurt Locker dar probabil evitat din cauza temei sensibile.

    PS. Daca ai putea scoate confirmarea cu imagine de la commets ar fi perfect.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt de acord cu tine aproape in toate privintele. E incredibil ca un film de propaganda sa castige in fata celor cat de cat artistice. Si aici ma refer la cele doua favorite ale mele "Inglourious Basterds" si "An Education".
    Totusi nu m-a enervat atat de mult ca a castigat THL cat pentru castigatoarea aia de nesuportat mo`ni(mi)ka!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mo'Nique mi-a aratat o noua fata e ei. Chiar nici mie nu mi-a placut initial ideea ca joaca intr-o drama cunoascandu-o din multe comedii proaste...m-a uimit si felul cum se prezinta la ceremonii, modesta si sincera. E o actrita foarte buna si sunt sigur ca si ca femeie e una de calitate.

    RăspundețiȘtergere