luni, 14 iunie 2010

Green Zone {2010}

Inca o creatie a perechei Paul Greengrass si Matt Damon. Una nu prea reusita dupa umila mea parere. Nu de alta dar filme de actiune care isi gasesc loc sa bage si putina politica s-au mai facut...nu stiu care e de recomandat pentru ca, in general, e o asociere nu prea fericita. Fie e pentru fanii filmelor de actiune, fie e pentru cei care sunt atrasi de dramele politice.

De multe ori sunt in doua grupe de varsta diferita si sa gasesti oameni (majoritatea barbati) carora sa le placa ambele genuri in mod egal e cam rar. Eh, si apoi au pretentia, unele din ele, sa fie luate in serios, cum e asta. Vorbeste despre actiunile armatei americane in Irac, in 2003. Totul e o mare conspiratie...unul din soldati, chiar liderul unei echipe specializate pe cautarea armelor de distrugere in masa, juct de Matt Damon, isi da seama ca lupta pentru nimic...de parca am avut nevoie de un film sa aflam asta. Sunt ceva ani de cand am aflat adevarul...motivul purtarii unui razboi acolo a Americii nu este acela de a-i gasi pe teroristii care au planuit 9/11 ci petrolul...de unde si cantitatea imensa de conspiratii de pe urma atentatului.

Lasand politica la o parte ca intereseaza numai cine este interesat, actiunea nu a fost prea faina. Na, nici in ultimul Bourne nu mi-a placut. De fapt, stilul haotic al lui Greengrass de a controla camera nu imi place deloc si nu aduce un plus de realism asa cum crede el. Trebuie o coregrafie care sa completeze actiunea. Nu m-am distrat si pentru asta e filmul asta. E un film comercial care vrea sa aduca box office ca doar e Paul Greengrass si Matt Damon pe poster...numele doar cand vine vorba de primul.

6/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu