marți, 15 iunie 2010

Mr. Nobody {2009}

O epopee completa in imagini superbe, creative si cu adevarat artistice, despre aspectele importante ale vietii.

Din primele minute mi-am zis ca numai francezii sunt in stare sa faca un asemenea film si aici nu a fost o exceptie. Am vazut, insa, multe din filmele din care s-a inspirat filmul. Acum nu stiu daca le-a copiat ca da bine sau le aduce un omagiu cat de mic. Am recunoscut 400 Blows, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Amelie, Amantii de la Cercul Polar si alte cateva care le-am uitat de cand s-a terminat ca se intamplau pe la inceput iar filmul are doua ore. Ceea ce ii permite regizorului sa introduca o multime de teme...relatii intre oameni, filosofie, astronomie, istorie, dar in primul rand dragoste, acesta fiind un film romantic deosebit de puternic.

Jaco Van Dormael este creatorul acestui film si asa cum zis intotdeauna totul merge struna cand regizorul este si scenaristul. Creaza un univers infinit si infinit interpretabil deorece e pura fictiune. Trei povesti de dragoste, toate posibile, toate poate reale, dar la fel de adevarat, toate fictiune. Acest nenea Nimeni e de fapt portretul omului. Cum se indragosteste, cum e ranit in dragoste si cum isi traieste viata. Din punctul meu de vedere e un film complet din care nu lipseste nimic.

Poate exista doar un surplus de romantism care as fi vrut sa lipseasca dar probabil o zic ca nu sunt chiar asa de un romantic incurabil. Pe de alta parte e un film ce dezbate filosofie intr-un mod usor de abordat si ce ofera topicuri de discutie interesante dupa vizionare. Universul, frica umana sunt doar doua din elementele intersante dezbatute in film...toate invartindu-se in jurul iubii intr-un fel sau altul, aceasta fiind, asa cum am zis, tema principala.

Acestea fiind zise Mr. Nobody e unul din cele mai bune filme noi din cate am vazut in ultima vreme.

8.9/10

3 comentarii:

  1. Nu e singurul film care preia idea cu pestele intr-un alt peste, intr-un alt peste ... IONA. Scenariul in sine, parca'i insufletirea unei papusi Matriosca :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar nu e o poveste intr-o poveste, intr-o poveste...e o poveste cu 3 povesti ce se intampla concomitent. Nu exista ceva liniar aici nici daca il cauti, nimic nu se intampla cronologic. Poate doar copilaria lui...dar din moment ce se apuca pe scris cartea, atunci intervine ruptura.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti recomand sa vezi filmul de debut al lui Jaco Van Dormael - "Toto Le héros ".

    RăspundețiȘtergere