miercuri, 6 ianuarie 2010

Horí, má panenko {1967}

The Firemen's Ball

Of, ce poate sa faca bautura din om. Si nu bautura singura ci in combinatie periculos de amuzanta cu batranetea si putina senilitate. Balul pompierilor e un subiect perfect pentru a scoate un film savuros si amuzant. Nu pot sa zic decat ca a fost un haos perfect.

Si ce mi-a placut si mai mult e ca nu a fost nevoie de actori pentru a conduce acest haos. Probabil a fost mai bine ca s-au folosit oameni obisnuiti pentru ca altfel ar fi parut ca un haos controlat, nicidecum ce a iesit in final. Iar Milos Forman este un regizor excelent pentru a scoate un actor decent din orice om care trebuie sa-l puna pe ecran. Probabil chiar erau beti...desi nu cred. Dar s-au prefacut de minune...unii dintre ei.

Chestia cea mai ciudata care mi s-a intamplat, si probabil cea mai profunda a fost momentul arderii casei vecinului. Arde casa unui om nevinovat, batran...si eu eram cu zambetul pe buze. Dar nu din cauza sadismului sau altceva...nu. Momentele amuzante ce s-au intamplat fix inaintea introducerii bruste a casei arzand m-au facut ca zambetul sa fie incremenit pe fata. A fost un sentiment foarte ciudat. Eu aveam zambetul pe buze si casa ardea. Si imediat m-am gandit la "de ce"-ul de mai sus. Finalul se termina asa cum nu vrea nimeni dar previzibil. Previzibil daca esti roman...si daca esti beat, cum erau ei, faceai la fel.

Mi-a placut foarte mult si Milos Forman e un geniu. A dovedit-o deja prin multe alte filme.

9/10

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu